Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej! :)

Är det någon som vad Golden Horn kostar? Vad väger en sådan platta om 550*550*128mm?

(bilden är lånad från Svanå Miljötekniks hemsida)

DSCF2879.jpg

Ursäkta bildstorleken :blush

Jag håller på att spara till en bättre cd-spelare men mitt nya hifirum har en helt tom vägg bakom högtalarna/förstärkeriet som behöver behandling.. Tänkte strunta i tavlor och kanske sattsa på dessa Golden Horn om nu inte priset är i hästväg högt :)

Vilka färger finns det mer av än denna och den vita?

Tack på förhand :)

Posted

Oj.. frågan blev visst ställd i fel forumsdel.. Går den att flytta eller helt enkelt tas bort för att postas i rätt forumsdel? :blush

Posted
Jag mailade dem för rätt länge sedan och om jag inte minns fel så låg det på snäppet under 600 + moms per sådan modul.

Har också fått denna prisuppgift

MVH

Posted

Jag tackar för svaren. Jag funderar på att köpa hem två st och laborera med. :)

Ska prova dem både bakom och på sidoväggarna.

Kan man beställa direkt från Svanå?

Posted
Jag tackar för svaren. Jag funderar på att köpa hem två st och laborera med. :)

Ska prova dem både bakom och på sidoväggarna.

Kan man beställa direkt från Svanå?

Jo det borde att gå , eller vi HiFi Consult

Posted

Jag väntar på svar från Svanå samt att Johan hänvisade till en intressant diy diffusor tråd på hf.nu :app:

600,- + moms tycker jag inte sååå farligt.. :)

Posted

600 +moms är inte alls farligt och den är som gjord för första reflexen :) Men väger dom inte en heldel ? Hade en tanke om att sätta upp i taket.

Ps

Tråden på HF kommer att väckas i liv igen om nån vecka eller två

Posted
Plast, borde inte väga nästan nåt alls :)

Jo kanske , fast jag undrar om det inte är nån sorts stummare/tätare plast. man vill ju inte att den ska börja självsvänga.

Har inte Plind sådana hemma ??

Posted

JM Lab på detta forum har ett gäng sådana i sin hembio, där fungerar de utmärkt.

Jag skulle tro att de är gjorda av en plast som heter ABS, en slags PVC som man använder sig av när man gjuter/ sprutar plastdetaljer. Goldenhorn är förhållandevis tunga.

Plocka första och andra reflexen kan verkligen göra underverk, håller på att exprementera med detta för tillfället, men inser att min kompetens inte räcker till ;). Skulle tro att det går betydligt fortare om man får hjälp av någon som vet vad de gör.

Posted

Enligt plind kostade de cirka 500 (+moms?) när han beställde. Han köpte ju över 10 st så han fick väl lite mängdrabatt. Följdaktligen går det ju att göra någon gruppbeställning till götet om intresse finns.