Jump to content

Recommended Posts

Posted

På Hififorum finns det ett skånegäng som kallar sig för euJUED. O jag tycker banne mig att euJUED ska synas här med för vi är inte låsta till ett forum då medlemarna finns lite överallt.

Iaf så har jag varit på besök hos nån utomsocknes :)

Posted

Jag kommer i vilket fass som helst inte göra reportaget likadana. Det kommer att bli mer utvecklat här med hjälp av den jag besökte.

En Teaser

1.jpg

Posted

:D:D:D

Jag känner faktiskt att jag har en del skyldigheter till den här personen. Bättre bollplank finns inte !!

När man får alkohohaltiga drycker så ställs drycken på VÄLDIGT speciella underlägg , känner ni igen den ??

3.jpg

Vi ser även en högtalare i bilden

Posted

:D:D:D

Jäklar vad du e snabb ;)

Klart vi är hemma hos Juha , nya högtalare o slutsteg kräver ju ett reportage. Men akustiken är det som iaf jag är mest intresserad av :app:

4.jpg

Men ingen som känner igen eller vet vad det här är ??

5.jpg

Jag hade egentligen velat ställa en Euphonia mugg där , men jag har ju inte fått min mugg än :o

Posted

Nu igen.. :)

Den enda i Sverige som har en kista stor nog att gömma en familj i, samtidigt som man försöker köra lite seriöst :clown:

Kan inget annat tyvärr :black:

Posted

Javisst är det ett par Thiel CS 6 :)

6.jpg

En rejäl högtalare som har en förmåga att försvinna visuellt även om det är stor.

7.jpg

Nu är jag ingen hejare på Thiel o vet egentligen bara att dom har kört med slavbas i många år men härär det även koax i toppen

8.jpg

Posted

Men nu har vi snackat förmycket om nya grejer :D jag tycker vi tar en tillbakablick istället

Så här såg det ut en gång i tiden

juhahifisystem.jpg

juhalyssnar.jpg

Bild:Juha

Lite små bilder men jag skyller på Juha för det är hans :D

vad vi "ser" ( ;) ) är B&w 8o1 , ML slutsteg , jag tror att det bara var en Dcs i systemet då som borde vara en Elgar (tror jag)

Men det som jag tycker är mest intressant är Svanås Tq 45:or och Acusticaplicata!

En nykter setup som jag antar att dom flesta hade suttit nöjda med , men inte Juha :D

Posted
Jag hade egentligen velat ställa en Euphonia mugg där , men jag har ju inte fått min mugg än  :o

Vem har det ? :D;)

(Fast jag har hört att det är på gång :mm: )

Posted
Jag hade egentligen velat ställa en Euphonia mugg där , men jag har ju inte fått min mugg än  :o

Hade inte Juha nån mugg... :?::o Hinner jag få den nya batchen :D tar jag med en... nä två till mässan... :cool: Zalve har ju mycket riktigt också en mugginteckning... :)

Posted

Första gången jag var hemma hos Juha så såg det ut så här

Bild016.jpg

Jag har som musiker kommit i kontakt med rumsbehandling men inte på den här nivån. Jag satt mest o gapade o tyckte att det var helt otroligt hur det lät.

Vad som då hade kommit in var Svanås nya Helmholzt absorbenter V4 o MA moduler för diffusering. Det var vid det här tillfället jag bestämde mig för att fixa till mitt eget rum !

Redan här så försvann högtalarna helt o basen var rejält stram. Men Juha visste vad han ville ha o var INTE nöjd ! Jag är inte 100 nu på att jag är rätt ute men Juhas sätt att jobba på tror jag är ganska anorlunda. Han lägger väldigt mycket tid på att få soundstage att låta rätt , musiken ska omsluta en när man lyssnar så man verkligen är "där" Givetvis så ska bummel o peakar fixas till men det tar man på vägen ;)

Jag tyckte att Juha hade lyckats rejält men karl var inte nöjd ;):D

Mer kommer :mm:

Posted

Ja fram med muggar Timbre :)

De små bilderna är för drygt ett år sedan, men de ny införskaffade V-4:orna gav mer smak. Mätningar samt öron visade klara framsteg.

Jo jag var nöjd men..tyvärr tillhör jag ett nyfiket släkte och jag kunde inte låta bli att försöka lite till..och lite till. Tror att jag jobbar fram klanger och soundstage först, har hela tiden sagt att jag ska gå lugnt till väga, följa signalen från front väggen till bakväggen, utan "släcka" luftighet tex, det ska vara trevligt att vara i rummet. Alla ändringar som består har många, många timmars lyssnanden bakom sig.

Posted
Men ingen som känner igen eller vet vad det här är ??

5.jpg

Kan det vara en ny fjärrkontroll från Vitus? :) :cool:

Posted
Hehe jepp! Med separat strömförsörjning till höger...

Den var en Killer :D:D:D

Klart att det handlar om Vitus bla :) Det är gamla frontplattor från ett av Vitus blocken. Juha hade en massa konstiga idéer på vad han skulle göra med dom , en var porttelefon ;)

9.jpg

Posted

Just akustik är nått som jag själv har sysslat med ganska mycket den senaste tiden o Juha har verkligen gått in för att fixa till det. Det är ganska mycket jobb med det o man ska absolut inte ha för bråttom.

Han har idag hela 8 (!) st V4:or för att styra upp basen i rummet. Dom är inte direkt små heller.

IMG_0184.jpg

Posted
Sverige börjar ju på att bli ganska Vitus tätt!  :)

Inte hela Sverige.

VästSverige skall det vara.

7 st stora monoblock finns på västkusten och 2 till är på G :D

Västsverige var förr Sveriges Krelltätaste område oclkså.

Posted

Ska vi ta en lite närmare titt på prylarna så ser man följande.

11.jpg

DCS MasterClock Verona och Transparent nätfilter Pi8

Vidare så hittar vi mer DCS

14.jpg

Cd/SaCd drive La Scala

O där finns en DCS till såklart :)

13.jpg

En Elgar+

Vidare så hittar vi rejäla rack som jag har glömt namnet på :blush och ARTs grafitklossar. Kan man vara mer seriös eller ;)