Jump to content

vilken julklapp!


new order

Recommended Posts

ja,jag går som på moln!

jag var hos handlaren och hämtade mina cremonor igår(ska man bli nöjd med presenterna får man väl skaffa dom själv ;) )samt lite kimber snören.jag fick även låna butiks-demot av advantage thor i väntan på min egna.tack för det,janne!

efter lilla julafton med att öppna paketen och rigga upp grejorna,så var den första

spännande lyssnings-sessionen ett faktum.och efter den första 6-timmars session i soffan, så är jag väldigt nöjd!

jag vet att det finns mer att ta av efter att dom är inspelade,men det låter redan jättebra.

dom har redan den där närvaron och musikaliteten och flytet i musiken som gör att man fastnar i det man lyssnar på(tur att alla julklappar är köpta redan ;) ).

det var just det som jag fastnade för när jag bestämde mig för att försöka införskaffa ett par och som följd av det sälja min Linn-anläggning.

att sälja linn prylarna gick bättre än väntat ockh nu sitter jag här på julaftonsmorgon efter det första dygnet med mina sonus fabrar!

och precis som tjuren ferdinand så är jag såå lycklig!

rapporterar new order från 7e himlen,God Jul förresten!!!

Link to comment
Share on other sites

Kimberkablaget behöver ligga till sig och kommer igång lagom till annandagen... ;):D

Det är påfallande ofta man kan läsa om just kombinationen KimberKable/Sonus faber. Bl.a. finns det en handlare på Nya Zealand som har provat en del alternativ och valde just Kimber som slutlösning. Ken Kessler provade Kimber till sina Guarneri Homage med gott resultat.

Måste vara en härlig känsla att höra ljudet växa under julhelgen.

Glöm julskinkan! :D

Link to comment
Share on other sites

tack för alla gratulationer!

det är en härlig känsla att vakna upp och veta att ett par cremonor står och väntar på en i vardagsrummet! ;)

jag köpte golv-varianten (som svar till neon park),jag bor i en ganska liten tvåa och var orolig om hur cremonorna skulle funka i vardagsrummet.men i och med att det är en ganska öppen lösning på lägenheten så funkade det riktigt bra bas-mässigt.

när jag lånade hem bossanovas cremonor så hängde mr bossa himself/alias janne med och hjälpte till att rigga upp systemet.det som förbluffade alla parter inkl mr bossa tror jag,var att basåtergivningen var bättre i min lägenhet än i butiken.och med det var som alla tänkbara hinder borta för att införskaffa ett par.

det som hägrar längre fram,är att så småningom byta ut min linn genki cd-spelare mot något annat,hellst en cd-spelare med balanserade ingångar,har förstått att advantage thor låter bäst balanserad och är benägen att tro på det efter att ha hört den tillsammans med en cairn fog och en "ballad" transparent signal-kabel.

det funkade kalas-bra.

tänkbara kandidater är cairn fog v2 m. uppsamplingskort eller en theta miles.

har hört den förstnämnda men inte den sista,den enda erfarenhet jag har av thetas produkter är deras snuskigt bra d/a-omvandlare,så jag är otroligt nyfiken på vad theta miles kan prestera!är det bara 1/3 av vad dac´en klarar så är det bra!

har ni kanske någon rekommendation av en bra cd-spelare :?: ny eller beggad,hade tänkt mig att betala mellan 10-25 000kr när det börjar bli dags för byte.vilka cd-spelare funkar bra med sonus faber :?:

mvh

new order,stolt sonus faber ägare numer!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

jadu, new order...

vad än du slänger in framför thoren och cremonorna så lär det knappast ta i från dig den lyckokänsla du känner just nu...

Men foggen är nog det jag känner till som jag skulle rekommendera. Ballad, välljudande och toksnygg :mm: 17900 tycker jag är helt OK.

Theta's DAC är ju grym, men man vet ju inget om deras integrerade. Dessutom så är dom väl inte så där värst hårt marknadsförda i sverige om man säger så...

Du får väl be Sanoj och hans Miles komma upp till Piiiit och muta honom med palt, hembränt och skooooter ;)

Annars så finns väl

* Classe CDP-3 - aldrig hört, men den ser ju cool ut. Ballad också. Storebror 10an fick 5 stjärnor i Hifi choice. 19 900 på Hifiklubben.

* Primare D30.2 - aldrig hört, men ballad och 5 stjärnor i hifichoice oxå. 17500 bagis.

Nej, bara att fortsätta din väg mot hifinirvana!

nyårsskål i förväg / stargazer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...