perra_e Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Hej! Efter ett tags passivitet här på forumet är det dags att bli lite mer aktiv igen. Jag har hunnit bli sambo och dess utom köpt ett hus med ett dedikerat rum för musik. Jag har även fulla möjligheter att göra vad jag vill av detta rummet De ackustikförbättringar jag gjorde i mitt gamla rum var väldigt lyckade, så nu är det dags att ta upp kampen i det nya rummet. Jag hade tänkt börja med att mäta upp rummet med hjälp av Sladd, men jag har även funderat på om man skulle investera i något mätsystem själv så att man kan följa förändringarna på ett bättre sätt. Jag undrar därför om någon har några synpunkter på/erfarenheter av Clio vs. SoundEasy (eller något annat). Primärt så är det för att mäta ackustik, men jag är fruktansvärt sugen på att testa och bygga högtalare också (inte mist efter att ha följt mangew's bygge med stort intresse) --Perra Quote
K-man Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Kul att du sätter fart igen Perra! Var sak har sin tid! "välkommen tillbaka" ...eller vad man nu skall säga \\K-man Quote
perra_e Posted September 13, 2005 Author Posted September 13, 2005 K-man: Tackar för detta. Ja det är rätt att var sak har sin tid. Det har varit mycket jobb i framförallt trädgården nu under sommaren. Bästa att passa på medans det är någorlunda väder ute. Men nu när hösten och vintern närmar sig med stormsteg så är det dags att börja se över saker och ting innomhus, och då ligger musikrummet naturligtvis en varmt om hjärtat Quote
Bravo Posted September 14, 2005 Posted September 14, 2005 Grattis till allt... och vem skulle inte vilja ha ett rum bara för musiken. Quote
perra_e Posted September 28, 2005 Author Posted September 28, 2005 Efter en del funderande slutade det hela med ett inköp av en programvara som heter ETF 5 En riktigt kompetent programvara där man kan få fram det mesta. Man ser resultat direkt när man justerar sina TQ-45 t.ex och det känns som ett ovärdeligt hjälpmedel när man skall få till rummet. Quote
Recommended Posts