Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag var idag in till Veteranhifi i Stockholm och lånade ett Clearaudio riaa-steg modell Balance.Jag äger idag en Phonofix från Bladelius,har testat och jämfört lite och kan konstatera att Clearaudion är ett väldigt bra steg det verkar vara mer driv i den än Bladeliussteget jag ska tillägga att jag har en Clearaudio MC-pickup,jag har det på test under helgerna sen får vi se om det blir en uppgradering jag har i sanningens namn inte lyssnat så jättmycket idag så det här var ett första intryck fler intryck lär komma under helgen så jag återkommer i frågan.Ha det gott under helgen.

Mvh :)

Posted

Jag bytte ut mitt Bladeliussteg härom veckan. Efter att bara ha satt ned pickupen med Dynamic Precision DPR2.0 så plockade frugan fram Phonofix-kartongen och menade att den behövde vi aldrig koppla in mer. Även om jag är övertygad om att detta inte är den sista grammofonförstärkaren jag köper. Ett riaa-steg från Pass labs står högt på önskelistan. Men det får vänta till dess att jag har råd.

mvh/gurin

Posted

Själv har jag Micro basic från Clearaudio :mm: tar både mm o mc för ett pris på 3000:- tycker det är ett mycket prisvärt Riaasteg :)

Är litet också så man kan bygga in det i verket om man vill.

Dess starkaste sida är upplösning och dynamik

Posted

Ja nu har jag lyssnat och jämfört och i mina öron och i mitt system så låter Clearaudion helt suveränt ska nu sätta mej och räkna på det hela så får man se vart man hamnar.

Mvh :)