Neon Park Posted December 23, 2003 Share Posted December 23, 2003 Jag var idag in till Veteranhifi i Stockholm och lånade ett Clearaudio riaa-steg modell Balance.Jag äger idag en Phonofix från Bladelius,har testat och jämfört lite och kan konstatera att Clearaudion är ett väldigt bra steg det verkar vara mer driv i den än Bladeliussteget jag ska tillägga att jag har en Clearaudio MC-pickup,jag har det på test under helgerna sen får vi se om det blir en uppgradering jag har i sanningens namn inte lyssnat så jättmycket idag så det här var ett första intryck fler intryck lär komma under helgen så jag återkommer i frågan.Ha det gott under helgen. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gurin Posted December 25, 2003 Share Posted December 25, 2003 Jag bytte ut mitt Bladeliussteg härom veckan. Efter att bara ha satt ned pickupen med Dynamic Precision DPR2.0 så plockade frugan fram Phonofix-kartongen och menade att den behövde vi aldrig koppla in mer. Även om jag är övertygad om att detta inte är den sista grammofonförstärkaren jag köper. Ett riaa-steg från Pass labs står högt på önskelistan. Men det får vänta till dess att jag har råd. mvh/gurin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
palm Posted December 26, 2003 Share Posted December 26, 2003 Själv har jag Micro basic från Clearaudio tar både mm o mc för ett pris på 3000:- tycker det är ett mycket prisvärt Riaasteg Är litet också så man kan bygga in det i verket om man vill. Dess starkaste sida är upplösning och dynamik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neon Park Posted December 27, 2003 Author Share Posted December 27, 2003 Ja nu har jag lyssnat och jämfört och i mina öron och i mitt system så låter Clearaudion helt suveränt ska nu sätta mej och räkna på det hela så får man se vart man hamnar. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts