Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej.

Længre nede af siden kan i se mit nye setup.

Amp: Audia Flight One Int. Amp.

CD : Audia Flight CD One.

Speaker : Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand

Signal Kabel CD : Goertz TQ2 Silver XLR

Signal Kabel DVD: VdH D103 Hybrid MK3

HT Kabel : Kimber 8TC

Den ene speaker :

stereonu24gf.jpg

Kimber 8TC :

stereonu32xz.jpg

Vienna kan det med finish :

stereonu46oy.jpg

Vienna igen igen :

stereonu53hv.jpg

Posted

Snygga högtalare det där! :mm: Har du några mattor på golvet? Om inte så tror jag du har en STOR förbättringspotential där. Resultatet av hur det brukar låta beror till 50% av anläggningen och 50% av rummet/rumsakustiken (kanske ännu mer på rummet).

Posted
Snygga högtalare det där! :mm:  Har du några mattor på golvet? Om inte så tror jag du har en STOR förbättringspotential där. Resultatet av hur det brukar låta beror till 50%  av anläggningen och 50% av rummet/rumsakustiken (kanske ännu mer på rummet).

Hej Rydberg.

Nej jeg har endnu ikke gulvtæpper på mine gulve og får det heller ikke i dette hus, jeg er nemlig ved at bygge hus andet steds i Dk og der får jeg gode tykke gulvtæpper på, men jeg er helt enig med dig, det giver utroligt meget med gulvtæpper, jeg har prøvet mig frem med div. tæppe stykker foran og bagved speakerene og i hjørne af stuen, men det skal nok komme :)

Posted
:)  Fina högtalare det där, spänande med nytt hus, blir det ett speciellt musikrum?

Hey.

Nej dog ikke med dedikeret musikrum, det bliver en del af stuen, dog med egen "HiFi" væg hvis man kan kalde det, det :?:

Der bliver dog et dedikeret hjemmebio rum, men det vender jeg lige tilbage til når tiden kommer til det ;)

Nå men jeg kan vel godt løfte sløret og sige at det drejer sig om Audia Flight som kommer til at være en vigtig del af mit fremtidige stereo setup.. :cool:

Posted

Hey.

datar : Ja det kan de sgu Vienna, meeen de kan jo også spille, jeg har før haft Beethoven classic og opgraderingen til Concert grand var et naturligt led i min "quest" for Strauss, som med sikkerhed kommer til at stå i min stue en gang i fremtiden :)

Nitram: Nej det viste jeg faktisk ikke man kunne, men som "drkim" er inde på så har BCGérne kun 1sæt indgange, man kunne self. bare BiWire fra Ampén og så frem til speakeren, men nej det er ikke noget jeg har leget med.... :)

Her er lige et billede af min lille grund, hvorpå der meget gerne skulle stå et hus snart :

grund75016yv.jpg

Posted

Läcker setup. Vad tycker du om dvd-25 spelaren, och hur skulle du karakterisera ljudet från den.

/Mikael

Posted
Läcker setup. Vad tycker du om dvd-25 spelaren, och hur skulle du karakterisera ljudet från den.

/Mikael

Hey.

Jeg havde på et tidspunkt også H/K´s HD750 CD-afspiller denne kunne på intet tidspunkt følge med DVD25´s lyd, nu benytter jeg kun den analoge udgang på DVDén og jeg må sige at den faktisk spiller ok, jeg vil mene lyden hælder mod det mørke/varme, med god bund omend ikke fast, men relativ dyb, vil sige at den mørke/varme lyde går igen hele vejen op til toppen, det lægger helt sikkert en dæmper for en del detaljer i musikken.

• 3 weeks later...
Posted

Hejsan.

Så kom der endelig lidt HiFi fra syden :

Audia Flight One Int. Amp.

flightonenr19zy.jpg

Audia Flight CD One.

flightcdonenr19mk.jpg

CD - DVD - Amp.

cdampdvdforfra8fd.jpg

Alle herlighederne.

heleanlgetforfra0vj.jpg

Alle herlighederne igen.

heleanlgetfrasiden1le.jpg

Ormegården. Goertz TQ2 Silver XLR - Kimber Cable 8TC - Jorma JPC 2.5 - osv.

ormegrd2sx.jpg

ormegrdttp1mi.jpg

Så nu er jeg en glad lille mand, det skal det bare spilles til :)