Guest pick-me-up Posted September 11, 2005 Posted September 11, 2005 Ibland har man tur men inköpen *s* Som i går, när jag stegade in i Skivbutiken i Sundsvall. De hade en hel del mycket billiga skivor på ett bord som jag började kolla på lite. Två för 59 kr eller 39 kr per styck. Jag köpte tre cd 88,50 kr! Snacka om ett kap. Alla hade ett runt hål på cd-omslaget dör bak. Är det frågan kanske om så kallade cut outs? En av dem är en riktig bra platta. Den andra hyfsad bra. Den tredje håller inte riktigt måttet, men vad kan man begära för 29,50 per styck? Skivorna var följande: The Ford Blues Band, Another fine day = hyfsad bra. Trummisen Patrick Ford är brorsan till Robben och Mark Ford, som förresten har spelat tillsammans i ett band som hette Charles Ford Band. De har gjort tillsammans också en cd som heter Center stage, The Ford Brothers. Little Charlie & The Nightcats, That’s big! = jättebra jump blues! Deras stilar kan sägas vara Modern Electric Blues och Modern Electric Chicago Blues. De har gjort minst 10 plattor samt en samlingsalbum. Man bör kolla själv vilken kan vara bäst för sin egen smak, men jag rekommenderar de mycket varmt för alla bluesvänner! Nick Curran and The Nitelifes, Player! = så där … Quote
Recommended Posts