The Mercenary Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Har köpt en begagnad Pro-Ject 2xperience och behöver nu en pick-up till den och vore tacksam för lite tips.Den kommer att användas med en Vincent PHO-111 RIIA-förstärkare. Har kikat på dessa pu:er som skulle passa min plånbok: Goldring 1006 Grado Gold Sumiko Pearl Shure M97 xE Eller om ni har tips på nån annan pu i ungefär samma prisklass som ni tror skulle passa så är ni välkommna med förslag. Quote
plundin™ Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Jag är mycket nöjd med min Nagaoka MP-11 (800pix från Svalander). Så nöjd att jag kommer att uppgradera till någon av dom finare Nagaokorna när jag skall köpa mej en julklapp i december! Ljudet är mjukt, väldefinierat och utsträckt! /ptr Quote
Neon Park Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Clearaudio har en del fina mm-modeller som kanske är värda att kolla upp,de finns fr.runt 1000-lappen. Mvh Quote
Vee-Eight Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Jag har Sumiko Pearl, och är inte så oväntat rätt nöjd. Den sitter på en Thorens td318 mkII, betalade 1400:- för puppan på hifi-punkten i Trollhättan. Har inte haft ngt bra RIAA än, men har lånat iaf en Sentec PP9 under en tid. Den låter ju bra, men jag har lite för lite kött på benen för att kunna släppa ifrån mig ngn vidare rescension. Den skall enligt utsago ha en ynka antydan till lite hängmatta, dvs höjd diskant och bas. Detta beror ju också på med vilket riaa man spelar på. Quote
The Mercenary Posted September 12, 2005 Author Posted September 12, 2005 Tackar för svaren då fick man fler pick-uper att välja på Hur viktigt är det att matcha pu med specarna på riia:t ? Jag menar Vincent riia:t har följande Input sensitivity MM 1+2 4mV/1kHz Input impedance MM 1 47k ohm/100pF MM 2 47k ohm/300pF Kunskaperna inom detta är väldigt begränsade så det vore bra med lite mer kött på benen innan man väljer pu. Quote
Recommended Posts