Jump to content

God Jul!

Timbre™

Recommended Posts

Julen står för dörren och jag blir lika överrumplad varje gång... :o Det var ju inte länge sen sist!

Vi har en hel del bildprojekt på gång och det kommer att bli ett väldigt aktivt forum runt årsskiftet. En läcker världsnyhet plus lite annat smått och gott... ;)

Denna första jul med Euphonia är det speciellt glädjande att vårt Musikforum har tagit sådan fart. Med en bild på detta album vill jag önska alla EN RIKTIGT FIN OCH VÄLKLINGANDE JUL!

Mycket sextiotal över det hela... ;):D

Timbre

B00000JPBY.01.LZZZZZZZ.gif

Ja, det är oooootroligt vad fort det går mellan jularna!

Själv letade jag idogt efter ngn bra julskiva i samlingen...men kommer fram till att jag inte har mer än ngn enstaka julskiva....varav nog bara en går att klassa som bra....

så om detta kanske blir en julskivetopic, så skulle jag uppskatta tips på bra julskivor.....där musiken är njutbar...!

\\K-man

Jag personligen är inte så jätteförtjust i julskivor men iår har jag hittat en riktig höjdare. Blind Boys of Alabamas julskiva Go Tell It on the Mountain, riktigt trevlig gospel. :mm: Rekomenderas starkt

Sen får jag inte glömma, en riktig God Jul till er alla.. :)

Jag gjorde en liten sammanställning av de julskivor jag har på hififorum.nu. Kan kopiera in det här om det önskas.

Kan tillägga att jag inte kunde låta bli att beställa några till, som jag hoppas kommer imorn.

Hittade en julskiva i jazzstil, från Verve.. Kan det bli annat än bra ? :mm:

Detta blev ordern

Chapman Steven Curtis - The Music Of Christmas

Various artists - Jazz For Joy - Verve X-mas

Sinatra Frank - Christmas Songs By Sinatra

Dion Celine - These Are Special Times

De två sista var 39:- skivor, + att jag fick 39:- i rabatt.

Vid Jul kan jag tycka ett mp3 äe en bra sak. 120 julsånger på en skiva och släkten gnäller aldrig över att det är samma artist. Allt från Elvis till Tommy Körberg via Alophson & falk och Just D.

God Jul

:D Jag känner igen den där Dionskivan "Zalve".

Av någon anledning har det blivit en hel bröt med julskivor i år alltifrån medeltida hymner och framåt.

Då jag en gång bestämt att det fick räcka med en julskiva per är så har jag nu klarat av de närmaste åtta åren eller så.

I vilket fall som helst

God Jul och Gott Nytt År till alla Forummedlemmar

Jul igen ja. Visst går det fort :o

Mitt bland flyttlådor och röra har det blivit lite julmusik. Några som alltid finns där är Sissel K och Tommy Körberg, fantastiska röster. Var i söndags på en trevlig Julkonsert med The Real Group på konserthuset i huvudstan. Mycket bra, kul att uppleva rösterna man lyssnat mycket till. Detta tillsammans med den nytillkommna snön har skapat riktig Julstämmning :)

Önskar er alla en riktigt God Jul.

/Mattias

God Jul Och ett riktigt Gott Nytt År.

På nyårsaftonen lämnar jag Sverige för en resa till att börja med Frankfurt för att fira nyåret med hifivänner i Tyskland. Sedan blir det USA i närmare 3 veckor.

Jag ska hälsa på några goda vänner i Los Angeles, San Francisko och mitt i blir det CES i Las Vegas för att efter mässan besöka några vänner i Arizona innan jag åker hem igen. Utan dessa fantastiska hifivänner hade jag inte varit där jag är idag.

Min amerikanska distributör. Dan Meinwald är en av dessa människor som har goda kontakter och som är av den typ av distributör som jag vill ha. Han behövde 3 månader av tester innan han definitivt bestämde sig för att mina kablar höll den klass som han vill ha på det som han säljer. Det är en anledning till att han är god vän med bla. Harry Pearson på The Absolute Sound.

Definitivt en distributör av det slag som är av samma sort som jag själv.

Han säljer ingenting som han inte själv använder i sin egen anläggning.

Jag ska försöka att hålla kontakten med er så gott det går under resan.

Det finns väl ett antal internetcafeer på vägen.

Bilder kan det tyvärr bli svårare ett överföra, men jag kan lägga in en del bilder efter att jag kommit hem igen.

MVH Jorma