Jump to content

Recommended Posts

Posted

Just det en Cool Porter alltså Kål Porter....den var dålig. Jag hörde i alla fall skivan på Kalejdoskop den 31/8 och den sjöngs av en tjej som heter Muriel Zoe. Det här var en lite annorlunda inspelning som kan ge mersmak. Någon kanske har hört den? Skivan heter "Neon Blue" skivmärke ACT 9704-2

http://www.actmusic.com/

Posted
Just det en Cool Porter alltså Kål Porter....den var dålig

Dålig?? Den var inte alls dålig - den var obegriplig! :D

Jag har i alla fall försökt: "Cool Porter, liknar Cole Porter, men betyder Kall Öl (av bestämt brittiskt slag). Jo, det är ju lite kul. Fast Kål Porter... Vitkål marinerad i porter? 'Mums!' :evil: Kol-portör?? Vill han sälja något. Nä, jag ger mig."

Skivan Neon Blue/Muriel Zoe, var hittar man ett smakprov? Här kan man höra hennes första skivförsök: Red and blue/Muriel Zoe, vilket jag ska göra nu. Tack för tips.

Posted

Så var det lyssnat. Två halvminuter ur första skivan, inte den som tråden gäller.

Jo du, gcs, där är nåt! Annorlunda, som sagt, en egen karaktär. Inte udda (?) men en personlighet. I den mån något kan fångas med två snuttar. Skön att lyssna till, naturlig, hon verkar kunna sjunga dessutom. Ljudet har (verkar ha) en nära vardagsrumsrealism, vilket jag diggar skarpt. Jo, jäsingen, nu har jag repeterat B B B fem gånger och vill ha mer. Fast det luriga med samplers är att de kan ju ha plockat ut det bästa... Tänk om övriga spår är mera regelrätt väsande jazz med visp (urrk ;) ).

Men den där rösten. Instämmer helt och fullt med gcs: Lyssna på den här damen.