Mattias Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Denna månad har man följande klassiska skiva i butikerna till bra pris. Gäller cd-utgåvan. Bach - The Keyboard concertos 1 Pianokonserter BWV1052, 1058 Brandenburg konsert no 5 BWV1050 Trippelkonsert BWV1044 Skivan finns i cd och sacd-format med följande nummer: CDA67307 SACDA67307 På piano spelar Angela Hewitt, orkester är Australian chamber orchestra under ledning av violinisten Richard Tognetti. Skivan har redan fått positiv kritik i Gramophone, den blev månadens skiva /Mattias Quote
Mattias Posted September 5, 2005 Author Posted September 5, 2005 Befogad fråga Rutger. Hade en riktig skivfrossarhelg i storstan och nyligen hemkommen har den spelats bara ett par varv därför vill jag ännu inte säga mer än att den är ett fynd om man gillar denna musiktyp. Får be att återkomma om detta. Det är lite att gå igenom /Mattias Quote
Bravo Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 Hon spelar piano ja och väldigt bra efter vad jag förstår, men på något sätt värjer jag mig emot Bach och piano. Quote
plundin™ Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 Hon spelar piano ja och väldigt bra efter vad jag förstår, men på något sätt värjer jag mig emot Bach och piano. <{POST_SNAPBACK}> Barvo, du får se det som ett kompliment till inspelningarna med cembalo! Denna inspelning tillhör en av dom bästa, jag och en kompis lyssnade igenom denna (och dess syskon Hyperion CDA67308 men de övriga Bach konserterna) och det var igentligen bara två andra tolkningar som kunde mäta sig med Ms Hewitt. De klassiska inspelningarna med Glenn Gould [sony SM2K52591] och de ganska nya med Murray Perahia [sony SK89245 / SK89690].. Hade inte Mattias förekommit mig hade deon nog snart blitt ett veckans skivtips!! /ptr Quote
Recommended Posts