Guest Audio Concept Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 Skiverbjudande – unikt svenskt band Vill du uppleva musiker utöver det vanliga har du nu möjlighet att förvärva två riktiga godbitar om du gillar progressiv jazz/rock. Mats Oberg (keyboards) och Morgan Ågren (drums), - frontfigurerna i bandet har spelat tillsamman sedan de var 15 år, vilket numera borde vara ungefär 25 år sedan. Lång erfarenhet med andra ord, och sällsynt samspelade med de övriga i kvintetten Mats Morgan Band. Frank Zappa blev så imponerad när han hörde dem på 80 talet att han tog över dem till USA och 1988 spelade de med honom. Följande uttalanden borgar för kvaliteten. "They played unbelievable, just unbelievable."-Frank Zappa. "Remarkable technical expertise and playing skills"-Bill Bruford "Absolutely unbelievable, they drove me right out of my mind, it was so good. Buy their albums."-Mike Keneally. Vi har av dessa trevliga musiker fått tillgång till några ex för försäljning. Det gäller främst deras nya skiva, ”Thanks For Flying With Us”, för vilken release partyt snart kan avnjutas på Fasching, - men även deras förra skiva ”On Air with Guests”. Till alla forumdeltagare erbjuder vi båda skivorna för 300.- Frakt 35.- tillkommer. Önskar ni köpa bara en av skivorna kostar de 180.- + frakt 30.- Faktura medföljer försändelsen. Mvh, Audio Concept, Robert Quote
eliot Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Gruppen är totalt okänd för mig Man kan läsa om gruppen på Morgan Ågren Homepage där man bland annat kan läsa om deras möte med sin idol Frank Zappa Jag ser att de skall spela på Katalin i Uppsala den 6/9 dvs nästa tisdag. //Eliot Quote
Mattias Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Ett erbjudande till för mig ny musik, va trevligt. Det låter ju riktigt spännande. Det skall starkt övervägas. Tack för detta /Mattias Quote
Vee-Eight Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Sådär, skivor beställt! Har ingen skiva av Mats/Morgan än, men skall vara de fräsigaste musiker vi har att komma med i konungariket Sverige. Har letat efter skivorna länge, men har hittils gått bet i letandet. Omslaget med flygkaptener är helt underbart kaxigt, då Mats Oberg har varit helt blind sedan födseln. Underbart omslag! Så nu skall jag sätta mig och stirra på postlådan tills paketet dyker upp... Quote
Guest johan Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Det Morgan har gjort med Meshuggas gitarrist är en höjdare !! Morgan har även haft program på tv om musik o trummer. Han är en otrolig trummis !! han bodde hemma hos Zappa ganska länge faktiskt o på en Zappa spelning i Sverige så stod dom båda i publiken , då kom Zappas roddare o sa , Häng med , zappa vill att ni kommer upp på scen o lirar !! Dom var även med i husbandet under tributen till Zappa precis innan han dog. RESPEKT ! Quote
Patrik Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Hur gick det med det här? Har inte fått några skivor eller hört något... Quote
Guest Audio Concept Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Patrik, tyvärr tog det lite tid innan skivorna kom från Morgan. Tror det gick fler skivor än förväntat i förbindelse med "releasen" och de fick lite svettigt med leveranserna. Alla beställa skivor skickades dock ut innan helgen så du och andra bör ha dem i morgon. mvh, Audio Concept, Robert Quote
Patrik Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Låter väldigt bra, tack! Mail kan ju försvinna på vägen så det här var en liten trevare för att se om alla andra fått sina små paket. Quote
Vee-Eight Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 Har just fått skivorna, och detta var trumfetischism så det stänkte! Satan i gatan vad det svänger! Vad äter de där grabbarna till frukost egentligen?! Helrätta skivor, båda två! Quote
Recommended Posts