Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan,

Min gamla kamera är rätt kass och jag är inte nöjd med speciellt mkt med den. Därför blev det uppgradering och lika bra att uppgradera rejält!

eos350dl_sv.jpg

Samt en halvhård väska men också ett objektiv - ett fast sådant!

50_18.jpg

...ett 50/1.8 som jag tror kommer passa utmärkt. Zoomobjektiv kommer att inhandlas senare. Jag var ute efter i synnerhet en ljuskänslig manick för att kunna ta bra bilder även vid lite märkare förhållanden, samt även att kunna leka med skärpedjup.

Lite snålt, men ett 512MB kort blev det. Kommer ge ca 150 bilder i högsta upplösningen, tror jag. Det går ju inte filma med denna kamera vilket ju gör minneskortet "större".

• Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Har provat Edisons 350D. Helt ok, kanske lite liten för min smak.

Har samma glugg, blir en underbar porträttglugg (Även viss produktfoto) ;)

Välkommen i familjen, eller vad säger du K-man ?! :D

Posted
När kommer Accuphase och Sonus Faber göra en kamera ?  :blush

Stavlimmatträhus med champagnefärgade mekaniska saker ? :mm:

Posted

Fast hur var det egentligen med de eftertracktade Nikonminnena ? :D

Engelholm har fått sig en snabbgenomgång av sin inhandlade optik oxå.

Kan nån, kan Canonfamiljen! ;)

Posted
Fast hur var det egentligen med de eftertracktade Nikonminnena ?  :D

Engelholm har fått sig en snabbgenomgång av sin inhandlade optik oxå.

Kan nån, kan Canonfamiljen!  ;)

Japp! Bara att börja uppgradera direkt och jag har inte ens fått paketet än!!! :diss:;)

Det blir spännande med en mer riktig kamera!

Posted

Behöver en ny kamera och tittar på Nikon coolpix? Några erfarenheter av dessa kameror? Tänker på Nikon 7600?

EDIT: Kanske en Canon Ixus50 kan vara något? :)

Posted

Om det nu skulle vara så att det förs statistik, vill jag

påtala att undertecknad är anhängare av Nikon.

Canon gör säkert åxå bra kameror, men...

Posted

datar, har bara ett råd att ge:

Oavsett kameramärke (för det spelar naturligtvis mindre roll för internetanvändning) ser du till att det finns en blixtsko på taket så att du kan koppla på en riktbar blixt. Förr eller senare hamnar du där... ;)

Posted

Yep... Nikon killarna läser allt om denna händelse! :D Skall förhoppningsvis skaffa mig en D2x snart.. Nikon så klart! :)

Om du vill ha ett bra zoom (kanske dock inte optimalt för att fota hifi) så kan jag tipsa dig om ett Sigma EX 70-200 f/2.8 HSM APO. Grymt bra kvalité! Finns ju till Canon också! :cool:

/Neo

Posted

Isf är Sigmas EX 18-50/2.8 (tror jag) en bra glugg att ha hemma och till Hifi.

Posted
datar, har bara ett råd att ge:

Oavsett kameramärke (för det spelar naturligtvis mindre roll för internetanvändning) ser du till att det finns en blixtsko på taket så att du kan koppla på en riktbar blixt. Förr eller senare hamnar du där... ;)

Ajaj.. Låter inte bra för plånboken :dead: :cool:

Nikon D50 verkar ju vara en trevlig systemkamera annars. Men det ingår inget objektiv eller förstår jag det hela fel?

Posted

Det beror lite på var man handlar , vissa affärer har ju olika paketlösningar

Posted
:mm: Ahhh, har länge sneglat på Canonkamerorna men priset har avhållit mig. Med utrustning blir det ännu dyrare, samtidigt som man knappast har lust att lägga ut pengar på någon relativt dyr övergångskamera.
Posted
:mm:  Ahhh, har länge sneglat på Canonkamerorna men priset har avhållit mig. Med utrustning blir det ännu dyrare, samtidigt som man knappast har lust att lägga ut pengar på någon relativt dyr övergångskamera.

:angry: :evil: :dead::diss: Kallar du min 350D för en övergångskamera!!! ;)

Idag tror jag att den kommer.

Och igår kom ett annat paket som jag ämnar fota med min nya kamera! :D

Posted
Perfekt!! Har du stativ till din kamera?  :)

Ja stativ har alltid funnits - verkligen ett måste till min gamla kamera!!! Stativet är gammalt och säkert inte speciellt bra - det finns garanterat bättre! Jag tror ändå det ger mig det jag behöver...

Igår kom huvudsaken för lyssning...mer om det i en bildtråd nära dig! :D