gcs Posted August 27, 2005 Posted August 27, 2005 Jag har ibland funderat på varför man inte släpper dom gamla inspelningarna från 70-talet som man då mixade i 4-kanal (SQ - QS - CD4). Man skulle kunna släppa dom i 4.1. Jag såg häromdagen att Pink Floyd "Wish You Were Here" har funnits på vinyl i SQ-format, så fyrkanalsbandet borde ju finnas kvar. Varför gör man också inte 3 kanals utgivningarna från Mercury och RCA-Victor i 3.1. Det skulle ju sitta bra om man fick lite mera bas. Quote
klas Posted August 29, 2005 Posted August 29, 2005 Kan bara instämma. har en gammal Purple-platta (Machine head) SACD med dels 2-kanal och även den gammla 4:1-inspelningen. Tycker i och för sig att den nya 2-kanalsmixen låter bättre, men när tekniken medger att man får båda delarna så är det ett klart mervärde i mina ögon/öron. Om t.ex pink floyd släppte sina gammla plattor i SACD skulle jag utan att tveka shoppa loss ordentligt, torts att jag har rubbet redan.... Klas Quote
Recommended Posts