Mattias Posted August 27, 2005 Posted August 27, 2005 Skivan kom ut pÅ SACD den 21 juni på MOFI. Mobile Fidelity UDSACD 2027 Man kan beställa från lite varstans men ett alternativ är att handla på Megastore, men då är det ganska dyrt. Kanske finns fler ställen oxå..? Den senaste borde trilla ut på SACD framigenom..... /Mattias Quote
Neon Park Posted August 27, 2005 Posted August 27, 2005 Jag har köpt den men har inte hunnit lyssna på den ännu,det blev en hel del skivor som köpts under senare tid,så det får vänta lite tills det blir lite sämre väder. Mvh Quote
Gebex Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Är det någon som har hunnit lyssna på den och har några intryck att dela med sig av ännu? Quote
Timbre™ Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Ja, jag har premiärlyssnat idag över ett tungt system och det lät mycket lovande! Mycket kropp och värme i röst och stränginstrument men det är kanske bäst att gå tillbaka till originalet för att vara säker. Quote
Gromit Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Jag är också intresserad av lyssningsintryck. Skriv gärna även om det är CD- och/eller SACD-lagret ni lyssnat på och om ni jämfört med den tidigare utgåvan. Quote
Rutger Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Finns det någon 'klassisk' Patricia Barber, lämplig att starta med? Quote
Guest Zalve Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Finns det någon 'klassisk' Patricia Barber, lämplig att starta med? Café Blue och Companion om du frågar mig. Finns en tråd om detta http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...showtopic=1210& Quote
Rutger Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Den som är rådlös, behöver aldrig vara trådlös. Tack, Zalve. Quote
Timbre™ Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Den är ju alldeles fantastisk den här SACD-utgåvan! Den lite varmare karaktären på MoFi gör att exempelvis spår fem I Could Eat Your Words kryper in under skinnet och bra har blivit ännu bättre. Quote
juha Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Oj, glömt att beställa :clown: Kul att den är SÅ bra Quote
Recommended Posts