Jump to content

Recommended Posts

Posted

Df-45 heter den senaste produkten

df-45.jpg

Så vad kan man göra med den här prylen tror ni ?

http://www.accuphase.co.jp/photo/df-45.pdf

Enligt min "japanska" så kan den följande:

Det är ett digitalt delnings filter som kan ALLT o lite till. 59 olika delningsfrekvenser helt oberoende av varandra (10hz-22.4khz), 4 vägs o givetvis i stereo , en utgång kan ändras till dedikerad sub utgång , varje element som delas kan justeras inom 1 cm för rätt fas (30 meter max) , Digitalingång/analog , och givetvis är den utrustad med HS-link så man kan köra digtal SaCd signal rätt in.

Branthet från 6 db till 96 db/ oktav , givetvis kan högpass/lågpass vara olika. 4 minnesplatser per delningfrekvens , man kan stacka 2 st om 4 vägs inte räcker

Plus en massa annat med så klart

Posted

Kanche avlöseren for min Behringer? :)

Hur klarer de funktionen med digital inngang? Om du bare får analog ut, har du ingen volumkontroll?

Posted
Nu är jag inte riktigt med hur du menar Jan

Men..........................

Nu så jeg det ...

"Digital input possible in conjunction with DC-330"

Det går altså bara om man har et digitalt kontrolsteg. Om man anvender den analoge inngangen (typisk efter kontrolsteg pre out) har man samme problemet som med Behringer. Du kan bara udnytte den fulde AD-koverteringen ved full niveau.

Kunne väre interessant at pröva.

Posted

Ok då e jag med , du såg inte att jag hade skrivit "digital in"

Jag vet hur det fungerar med tex digitala volymkontroller , kan man inte bygga så man nyttjar AD fullt ut ändå även vid låga nivåer ??