Jump to content

Recommended Posts

Guest Rydberg
Posted

Efter det att jag införskaffade min Benchmark har jag haft en billig H/K-dvd som drive, det låter bra och Benchmarken ändrar sig tydligen väldigt lite med olika drive:ar men känslan i H/K:n är under all kritik. Så, finns det nån shysst drive för upp till 10 papp på begmarknaden som man skulle kunna leta efter? Gärna med AES/EBU. Den där gamla Advantage (hej sladd) som var svart är ju väldigt snygg eller nån Teac modell kanske? Ja kom med bra förslag vetja :)

Känsla och kvalitet är det jag är ute efter, helst ingen toppmatad historia.

Posted
Efter det att jag införskaffade min Benchmark har jag haft en billig H/K-dvd som drive, det låter bra och Benchmarken ändrar sig tydligen väldigt lite med olika drive:ar men känslan i H/K:n är under all kritik. Så, finns det nån shysst drive för upp till 10 papp på begmarknaden som man skulle kunna leta efter? Gärna med AES/EBU. Den där gamla Advantage (hej sladd) som var svart är ju väldigt snygg eller nån Teac modell kanske? Ja kom med bra förslag vetja  :)

Känsla och kvalitet är det jag är ute efter, helst ingen toppmatad historia.

En TEAC VRDS25'a borde sitta som en fläskläpp. 25x behöver du nog inte för jag vill minnas att det bara är mjukvaran på analogutgångarna som ändrades, men jag är inte säker - kolla upp! Min 25'a gick för ca 6500kr, har jag för mig. Jag upplevde inga handhavandefel eller irritationsmoment med min VRDS 25'a. EN gång fick jag boota om den. Vet inte varför. Men en gång på 1½ kontinuerlig drift känner jag är OK.

Guest Rydberg
Posted
Så, finns det nån shysst drive för upp till 10 papp på begmarknaden som man skulle kunna leta efter?

Vi har ju alltid Burmester 969

Fast den är toppmatad, attans.

mvh

.

Jag får den alltså för 10 papp, värt att tänka på :mm:

Guest Rydberg
Posted
Kanske en liten Sony cdp-x5000...

Toppmatad väl?

Kan dock tänka mig den toppmatade Burmester som Sladd säljer till mig för 10 papp, tycker jag inte om den kan jag ju alltid sälja vidare :app:

Posted
Toppmatad väl?

Kan dock tänka mig den toppmatade Burmester som Sladd säljer till mig för 10 papp, tycker jag inte om den kan jag ju alltid sälja vidare  :app:

Farao också, missade prislappsförutsättningen. 255 000:- kanske var att ta i... :)

Det finns en ny EAD T 1000 med Pioneer-drive i kartong i en butik i Sveriges långa land. Nypris runt 15 000:- för 10 år sedan. Den borde landa strax under 10 nu tycker man. Kunde det vara något?

mvh

.

Posted
Det finns en ny EAD T 1000 med Pioneer-drive i kartong i en butik i Sveriges långa land. Nypris runt 15 000:- för 10 år sedan.

Tusan också, jag var just påväg att tipsa om T-1000 driven. För under 10000:- är den en bra investering, vad jag minns har den inte AES/EBU dig ut... Jag stod och höll i en begagnad sådan innan jag bestämnde mej för att det var för joxigt med en lösa delar och köpte en PDs 06:a i stället. Väldigt solidt byggd, men det tar viss tillvänjning att vända blanka sidan upp hela tiden.

EAD's site : http://www.alphadigitaltech.com/ - Lite trög med sina flashsidor men om man dröjer sig kvar kan man hitta alla info där..

/ptr

Guest Rydberg
Posted
Sonys X-serie är helt hopplösa att få tag på!Jag vet,jag har letat.Och letat.OCH letat,utan resultat!Vad tror ni om Thetas äldre cd-drives?

Jag vill ändå inte ha en toppmata historia (förutom den där Burmestern för 10 papp). Advantage T-1 ser ju fin ut, nån som har erfarenhet av den? I samma nummer av HF som de testade T-1 testades också Teac P-30, den har dock massa hyss för sig och den digitala signalen (omsampling o grejor). Annars ser ju Teac p-30 trevlig ut att jobba med.

P-30.jpg

Guest Rydberg
Posted

Ska tydligen vara mycket problem med Theta-drive:arna efter vad jag hört

Posted

Visst finns det folk som har erfarenhet av Advantage T-1...jag har spelat mycket på den och har aldrig upplevt ett enda problem... :blush

...jo förresten, ett problem vet jag...akrylen drar lätt åt sig damma.. :D

\\K-man

Guest Rydberg
Posted
Utveckla.Har inte Theta använt Pioneers mekanik.Är inte den bra?

För mig Sampix, som har Theta dac, sa det till mig. Ska kolla med honom igen om han har några explicita klagomål.

Posted

Advantage integrerade ?1 fick bra kritik i high fidelity när den kom. för sin implementation av Pioneers stable platter mekanik(upponer varianten).

Förmodar att det är samma transportmekanik i T1, men förmodligen ännu mer arbetad.

Posted

Rydberg:Jag har en kompis som har en EAD T-1000 till salu,skulle väl gissa att han skulle vilja ha något runt 4'-5' om intresse finnes.Den har ST-utgång(AT&T) och jag tror även rca och toslink.

Spelaren finns i Stockholmstrakten.

Mvh

Guest Rydberg
Posted

Vill helst ha en drive med Aes/ebu eller en bra dvd så att man får sacd o dvd-a på köpet. Mao t-1000 är jag ite intresserad av.