Jump to content

Recommended Posts

Posted

En av dom tyngsta butikerna i USA, Audio Federation har efter över ett års testande av olika kabelfabrikat bestämt sig för att Jorma Design,s kablar var vad dom behövde i sitt sortiment och dom skriver detta på sina nyhetssidor:

"Added Jorma Design cables to the website. We actually picked up these cables last... Spring was it?

Jorma No. 1 cables are the only cable we have found, so far, to be in the same league as Valhalla ... i.e. its purpose is not to compensate for problems elsewhere in a system, but to let through as much music as possible."

Audio Federation nyhetssida

Dom kommer att ställa ut på Rocky Mountain Audio Show i Denver mina kablar. Det är en av dom större audiomässorna i USA och går den 30,e september till den 2,a oktober

Jag har också fått förfrågningar från Modwright och Pen Audio om att låna ut kablar till dom på denna mässa och kommer att finnas i deras rum också.

Posted

Nu har jag bestämt mig för att åka till Denver och Rocky Mountain Audio Fest 05

Den är en av dom större mässorna i USA och kanske den mest intressanta att besöka.

"In fact, Audio Fest had more great-sounding systems than any other audio show I've attended."

Robert Harley, The Abso!ute Sound"

Produkt listan är lång och där finns en hel del som jag inte har haft tillfälle att varken se eller lyssna på. Det blir till att pricka in dom intressantaste grejerna och lite tips brukar man få om man frågar hifijournalisterna vad dom tycker är bra.

Varje dag finns det livemusik av olika artister.

Med mera trevligheter hoppas jag.

Jag ska se till att ta mycket bilder den här gången på det som jag tycker är intressant så det ska bli ett bildreportage därifrån så småningom.

Posted
:app: Mycket roligt att läsa!!! Snart kanske det är dags för en "Golden Ear Award"?  :mm:  :)

Grattis!!

Jag tror inte jag har råd med något sådant ännu. Det kostar annonsering för att få en recension i The Absolute Sound. Att då med denna kostnad få en recension behöver inte innebära att den blir positiv, men om den skulle bli det och det blev en "Golden Ear Award" så är det inte så säkert att jag skulle kunna klara ut den situationen. Jag måste rationalisera min produktion framöver och lägga ut delar på annat håll. Som kablarna tillverkas nu så tar det alltför lång tid och är också alltför krångligt och svårt att få till finichen så jag hoppas att det dröjer ett tag till.

Posted
Kanske dax att anställa lite folk under dig? Rullar på fin fint!

/ rillo

Jag kommer att dra mig i det längsta för att anställa folk. Det skulle innebära att skaffa stora lokaler och annat. Då lägger jag hellre ut delar av produktionen och har redan snackat med ett svenskt företag om detta. Jag kommer att försöka behålla så mycket som möjligt av produktionen i Sverige.

Posted

Hatten av Jorma!

Jag kommer att dra mig i det längsta för att anställa folk. Det skulle innebära att skaffa stora lokaler och annat. Då lägger jag hellre ut delar av produktionen och har redan snackat med ett svenskt företag om detta. Jag kommer att försöka behålla så mycket som möjligt av produktionen i Sverige.

Det är rätt - lägg ut det istället! Lättare att ställa krav. Lättare att byta om jobbet inte blir gjort rätt. Strategiskt kan vara att lägga ut dom billigare produkterna medan dyrgriparna görs av Mr Jorma him self.

Posted
Det kostar annonsering för att få en recension i The Absolute Sound.

Ingen som reagerar på det ?

Posted

Nej varför det, sånnt är sed i majoriteten av hifi och musik tidskrifter runt om hela klotet, ju större annonser man tar ut, ju mer sannorlikt är det att man blir resencerad omgående; men där med inte sagt positivt! Men det i vissa amerikanska magazin säger skvallret att ju mer man annonserar för ju positivare uppmanas resencenten att vara, det kan jivetvis vara en skröna. Dock har jag alldrig upplevt nått sånnt i TAS, däremot i Stereophile lär det vara kutym.... men vad vet jag, det skvallras ju så mycket...

/ptr

Posted

Detta är inget som dom hemlighåller. Tvärtom så får man höra detta från dom och detta var vad jag hörde direkt från en redaktör på CESmässan.

Dom lovar inte att det ska bli någon positiv recension och förutom att annonsera måsta man ha tillräckligt bra grejer för att någon recensent överhuvudtaget ska bli intresserad av att ta hem och testa grejerna. Att annonsera är alltså ingen garanti för att få en recension, men utan annons finns det inte en chans att komma med i TAS.

Stereophiles Mikael Fremer skrev en recension i Februarinumret i år på Coltranehögtalarna. Jag kom med på nästan en halv sida om kablarna i denna recension och det var mycket positivt och detta utan att ha lagt en cent i annonser!!

Recensionen finns på Stereophiles hemsidor och detta om kablarna står i sista stycket på första sidan med fortsättning på sidan 2.

StereoPhile-recension

Posted

Jag tycker bara på nått vis att det inte är rent spel eller vad man nu ska säga.

Posted
Jag tycker bara på nått vis att det inte är rent spel eller vad man nu ska säga.

Det är inte alla hifitidningar som kräver annonsering eller andra bidrag.

Jag har fått flera positiva recensioner i High Fidelity och i Norska Fidelity utan att ha annonserat eller haft dom kraven på mig.

Posted

Förstå mig rätt Jorma , jag e med på att det inte har nått med resultatet av testet att göra. Men just det att man måste annonsera för att dom överhuvudtaget ska testa. Fast o andra sidan så får man ju inget gratis idag