Ekman Posted September 15, 2007 Share Posted September 15, 2007 Ja,jag gillar deras nya skivor också,men kanske ännu mer Thom Yorkes soloskiva.Den är otroligt bra och i min åsikt t.o.m bättre än mycket av Radioheads släppt på senare tid. Ska bli otroligt spännande med en ny Radiohead skiva,jag börjar nog ha allt som dom släppt till dags dato förutom deras ep eller vad man ska kalla My Iron lunge för.Alla originalalbum vill säga. Hmm jag har alla radioheads skivor plus 40-50 singlar och udda EPs men just Yorkes soloskiva har jag lite svårt för jag har kanske inte givit den en riktig chans ännu men det jag har hört har inte alls imponerat hitills, däremot liveversionen av the clock som han spelade på Henry Rollins show är riktigt bra. den finns på youtube för övrigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Posted September 15, 2007 Share Posted September 15, 2007 Inte lätt direkt men här är 10 av mina favoriter genom åren, har säkert glömt många; Neil Young "After The Goldrush" Peter Gabriel "3" (Melt) Joy Division "Closer" Rickie Lee Jones "Pirates" Frank Zappa "Overnight Sensation" Tom Waits "Swordfishtrombones" David Bowie "Hunky Dory" Iggy Pop "The Idiot" Joni Mitchell "Blue" David Sylvian "Secrets Of The Beehive" Vilka klassiker....till skillnad från det mesta från idag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundbrigade Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Tom Waits "Swordfishtrombones" Helt otroligt underbar!!!! T.o.m. tillhörande video som "på den gamla goda tiden" visades på MTV var helt enorm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted September 16, 2007 Author Share Posted September 16, 2007 Hmm jag har alla radioheads skivor plus 40-50 singlar och udda EPs men just Yorkes soloskiva har jag lite svårt för jag har kanske inte givit den en riktig chans ännu men det jag har hört har inte alls imponerat hitills, däremot liveversionen av the clock som han spelade på Henry Rollins show är riktigt bra. den finns på youtube för övrigt. Då tycker jag definitivt att du ska ge The Eraser en chans till.Det är en skiva som växer i längden.Och,ja,håller definitivt med,den versionen som han spelade på Henry Rollins show var lysande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anors Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 ja har ju vart borta från internet i 1 månad nu så ja har en del att läsa igenom... denna tråd måste ja väcka till liv igen =) 1 Heavy load - Stronger then evil svensk hårdrock när den va som bäst 2 Metallica - Kill ém all första vinylen.. stenhårt då som nu 3 Dimmu borgir - Puritanical euphoric misanthropia skivan som tog mig till lite hårdare musik 4 Bloodbath - Resurrection Through Carnage brutal musik man inte kan vara utan 5 Black sabbath - Vol 4 bästa sabbath enligt mig 6 Pearl jam - Ten otroligt bra när den kom och så även nu 7 Petshop boys - Actually 8 Nina simone - vilken skiva som helst kom in på jazz och fassnade på denna underbara sångeska 9 Muddy waters - vilken skiva som helst kom in på blues och fassnade för denna chef 10 Yello - Baby vi har väll alla spelat denna skiva sönder å samman men som alla andra kommer man komma på 100 skivor till som skulle vart med på listan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Jag lyssnar ju som sagt på min musik genom en Squeezebox och då kan man använda sig av en smidig tjänst som heter Last.FM. Den loggar tyvärr inte album än så länge. Men om vi kikar på vilka artister jag lyssnat mest på sedan Juli 2006 då jag skaffade Last.FM ser det ut såhär: Får väl välja 10 album från dessa då 1. Clannad - Legend (Jag har svår Robin Hood nostalgi till denna ) 2. Loreena McKennitt - Book Of Secrets / Paralell dreams (kunde inte välja mellan dom) 3. Queen - Live At Wembley (Svårt val bland över 20 plattor, men jag har konserten på dvd också och den är GRYM) 4. Howard Shore - Lord Of The Rings (Hela soundtracket är magiskt) 5. Sufjan Stevens - Illinois (svårt val där också, men med en sån här låttitel får Illinois vinna: . "The Black Hawk War, Or, How To Demolish An Entire Civilization And Still Feel Good About Yourself In The Morning, Or, We Apologize For The Inconvenience But You're Gonna Have To Leave Now, Or, 'I Have Fought The Big Knives And Will Continue To Fight...") 6. Within Temptation - The Silent Force / Mother Earth (Skitsvårt val där med, Silent Force ligger kanske liiite högre i rang) 7. Enya - Sounds Of The Season (Grym samling) 8. Infected Mushroom - Converting Vegetarians (Det givna valet, disc 2 snurrar ofta hemma, väldigt skön att relaxa till). 9. Wolfgang Amadeus Mozart - Complete Mozart Edition - Academy of St. Martin in the Fields, Sir Neville Mariner (världens fetaste box?) 10. Sophie Zelmani - Decade Of Dreams (Den här rullar nästan varje dag känns det som) Plats 11-50 (Jag skulle egentligt vilja byta ut Sufjan Stevens mot Johnny Cash, men statistiken ljuger inte, inte i detta fallet hur som helst ) Johnny Cash, Sarah McLachlan, Pink Floyd, Apoptygma Berzerk, Elliott Smith, Metallica, Blackmore's Night, Nitin Sawhney, Katie Melua, Secret Garden, The Alan Parsons Project, Inkubus Sukkubus, Vangelis, Stina Nordenstam, Kari Bremnes, Nightwish, Mediæval Bæbes, Capercaillie, Dead Can Dance, The Sisters of Mercy, Mary Black, Kraftwerk, Muse, Dream Theater, The Doors, Roger Waters, Shakira, Moya Brennan, Elton John, Runrig, Heather Nova, Nick Cave and the Bad Seeds, Oliver Shanti, Eva Cassidy, Madonna, This Mortal Coil, Juno Reactor, Telarc, Norah Jones, The Smashing Pumpkins, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted October 13, 2007 Author Share Posted October 13, 2007 1. Clannad - Legend (Jag har svår Robin Hood nostalgi till denna ) 2. Loreena McKennitt - Book Of Secrets / Paralell dreams (kunde inte välja mellan dom) 3. Queen - Live At Wembley (Svårt val bland över 20 plattor, men jag har konserten på dvd också och den är GRYM) 4. Howard Shore - Lord Of The Rings (Hela soundtracket är magiskt) 5. Sufjan Stevens - Illinois (svårt val där också, men med en sån här låttitel får Illinois vinna: . "The Black Hawk War, Or, How To Demolish An Entire Civilization And Still Feel Good About Yourself In The Morning, Or, We Apologize For The Inconvenience But You're Gonna Have To Leave Now, Or, 'I Have Fought The Big Knives And Will Continue To Fight...") 6. Within Temptation - The Silent Force / Mother Earth (Skitsvårt val där med, Silent Force ligger kanske liiite högre i rang) 7. Enya - Sounds Of The Season (Grym samling) 8. Infected Mushroom - Converting Vegetarians (Det givna valet, disc 2 snurrar ofta hemma, väldigt skön att relaxa till). 9. Wolfgang Amadeus Mozart - Complete Mozart Edition - Academy of St. Martin in the Fields, Sir Neville Mariner (världens fetaste box?) 10. Sophie Zelmani - Decade Of Dreams (Den här rullar nästan varje dag känns det som) Plats 11-50 (Jag skulle egentligt vilja byta ut Sufjan Stevens mot Johnny Cash, men statistiken ljuger inte, inte i detta fallet hur som helst ) Johnny Cash, Sarah McLachlan, Pink Floyd, Apoptygma Berzerk, Elliott Smith, Metallica, Blackmore's Night, Nitin Sawhney, Katie Melua, Secret Garden, The Alan Parsons Project, Inkubus Sukkubus, Vangelis, Stina Nordenstam, Kari Bremnes, Nightwish, Mediæval Bæbes, Capercaillie, Dead Can Dance, The Sisters of Mercy, Mary Black, Kraftwerk, Muse, Dream Theater, The Doors, Roger Waters, Shakira, Moya Brennan, Elton John, Runrig, Heather Nova, Nick Cave and the Bad Seeds, Oliver Shanti, Eva Cassidy, Madonna, This Mortal Coil, Juno Reactor, Telarc, Norah Jones, The Smashing Pumpkins, Mycket av det du nämner är artister som jag också lyssnar mycket på!Måste därför kolla upp de artister jag inte alls ens hört talas om.Många uppslag.Tack för det. /n.o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Det är det som är det fina med såna här trådar, man får nya uppslag själv! Personligen är jag djupt nere i träsket med Apoptygma Berserk just nu, förstår inte att jag missat dom i alla år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bass Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Arh, den er ret svær, men også lidt sjov. Det giver også et spændende indblik i typer af brugere på forum. Pat Metheny - 80/81 Nguyen Le - Tales from Vietnam Keith Jarrett - Changeless Jean Luc Ponty - Rite of strings.... så får jeg også deMeola og Clarke med. ST German - tourist Bach - goldergvariationer med Glenn Gould Händel - messias Per Nørgård - I Ching spillet af Gert Mortensen Steve Reich - Six pianos Terje Rypdal - Undisonus op 23 + Ineo op 29 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Ljungkvist Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Har nog inte kommit så långt i mitt seriösa lyssnade så jag känner att jag kan spika en lista på 10st än. Dock har jag 4 jag är hyfsat säkra på. 1. The Knife - Silent Shout (Efter att ha köpt ett par Sennheiser HD-650 för att kunna höra mina fiender bättre när man lirade datorspel var detta först låten i winamp jag lyssnade på och det var en adrenalin-kick helt enkelt) 2. Laleh - Laleh (Störskön helt enkel. Han Tuggar Kex är favoriten) 3. Laleh - Prinsessor (Inte lika bra som första men funkar) 4. Green Day - Dookie (Minst självklara valet men "When I Come Around" har räddat många dagar när den dykt upp i ipoden. Helst skulle jag vilja ett bra samlingsalbum från Green Day med) Annars är jag nog en som väldigt mycket bara lyssnar på enskilda låtar från artister samt väldigt mycket i början av min hifi-upplevelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Vanskelig å plukke bare 10 stk blandt hele samlingen, men de 3 förste er helt soleklare og har värt topp 3 i lang tid, resten vil kunne variere noe... 1) Talk Talk "Spirit of Eden" 2) Ketil Björnstad "the Sea" 3) Midnight Choir "Amsterdam stranded" 4) Talk Talk "Colour of spring" 5) Pink Floyd "The Wall" 6) Patricia Barber "Verse" 7) H.Gorecki "Sypmhoni #3" 8) Chris Rea "On the beach" 9) Mary Gauthier "Mercy now" 10) Björn Eidsvåg "Tapt uskyld" mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbjorn Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 Svårt att välja ut endast 10 plattor. Hur som helst dessa 10 väljer jag idag... 1) Rick Danko - Rick Dankos första soloplatta. Är alltid med på alla 10-bästa listor... 2) Talking Heads - Remain in Light 3) Lucinda Williams - Car Wheels on a Gravel Road (Upptäckte Lucinda med denna platta och kärleken består) 4) Miles Davis - Kind of Blue 5) Nicky Skopelitis - Next to Nothing 6) Tom Waits - Swordfishtrombones 7) Terry Allen - Juarez (Den mest egensinniga och bästa av alla dessa egensinniga singer-songwriters sprungna ur Texas) 8) Bebo & Cigala - Lagrimas Negras (Flamencosång möter Cubansk pianojazz) 9) Dan Penn - Do Right Man 10) John Cale - Sabotage (Lite tung rockmusik måste man ju ha med) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted August 4, 2008 Author Share Posted August 4, 2008 Reviderar min lista för åter igen.Är det bara jag som ändrar mina topp 10 låtar?Vad ska man säga?Det finns bra musik.Har ersatt ganska mycket av det jag hade på listan tidigare. Numer består den av idel säkra kort.Kan nämna att min stora begeistring av Sarah Mclachlan har avtagit lite.Tycker att hon verkar ha lite skrivkramp de senaste åren och släpper mest gammal skåpmat och julsånger.Oroväckande.Visst är hon bra men för mig så består hennes alster inte tidens tand lika bra som ex.vis Tori Amos bättre skivor.Tori Amos däremot är inte rädd för att exprimentera,hon gör det ofta väldigt bra även om inte den senaste skivan var så lyckad i mina öron.Men annars har hon hållt en exceptionellt hög klass de senaste åren.Fantastisk låtskrivare som inte är bangen att testa lite.Beundrandsvärt! Aimee Manns Bachelor no2 har jag lyssnat ganska flitigt på under våren/sommaren av någon anledning,den har blivit en stor favvo helt enkelt.Anledningen stavas=Låtkvalitet!Otroligt jämn skiva utan ett enda dåligt spår.Även om detta är ett signum för Aimee Mann.Hon kan sitt hantverk. Radiohead och gruppens sångare Thom Yorks soloskiva måste också vara med. Aimee Mann-Bachelor no.2 Radiohead-The Bends Radiohead-OK Computer Thom York-The Eraser Lisa Loeb-Firecrackers Bruce Springsteen-Born To Run Steely Dan-Aya Loreena McKennit-The Book Of Secrets U2-Joshua Tree Tori Amos-Under The Pink Dessa skivor skulle jag kunna leva med rätt så länge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lansen Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Hej... Försöker mig på en lista.... Utan inbördes ranking! The Sisters of Mercy, First and last and always Så svart, så fantastisk Pink Floyd, Animals Underbar helt enkelt Melissa Etheridge, Brave and crazy Starka låtar, bra produktion Sting, Ten Summoner´s tales Som tidigare inlägg sa: "Det som är bra är fantastiskt" The Clash, London Calling Håller fortfarande, gränsöverskridande på bästa sätt! Diana Krall, The girl in the other room Stooort.. Chet Baker, My Funny Valentine Vilken fantastisk trumpet, mitt i tragiken Prince, Sign O´the times Sjukt tajt, vilket gung! Morrissey, Viva Hate Envist pockande på uppmärksamhet Lars Gullin, Fäbodjazz Fantastisk glädjejazz Listan lär säkert vara inaktuell i morgon.... Men det är väl hela charmen med listor, eller Lansen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen_G Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Hmmm - jag har ändrat i mitt ursprungsinlägg ett par gånger - kan kanske vara idé att lägga senaste versionen sist i tråden också: Jag utgår från min egen skivhylla, eftersom det är därfrån jag måste plocka när jag snabbt ska iväg. Jag skulle ta skivorna i denna ordning: Edit 08-07-11: Dags att justera lite igen: 1 Keith Jarret - The Köln Concert 2 Pöntinen + Kroumata + Lena Nordin m fl och körer - kammarversion av Carmina Burana Haitink + London Symphony Orchestra - Beethovens 7:a 3 Pink Floyd - The dark side of the moon Wish You Where Here 4 Pink Floyd - The wall 5 Gergiev + Kirovorkestern vid Marinskij teatern - Stravinskijs Våroffer Markevich + Philharmonia Orchestra - Stravinskijs Våroffer 6 Haitink + London Philharmonic Orchestra - Shostakovich 7:a, Leningrad 7 Louis Armstrong - Samlingsskiva 8 Chris Barber - The Essentiel Arne Domnerus och Gustaf sjökvist - Antiphone Blues Arne Domnérus kvartett - Evergreens från Kaanans land 9 Gunilla von Bahr - Solflöjt Fleetwood Mac - Tusk (rem 2004) 10 Eurytmichs - Greatest Hits Kul tråd detta! /Jörgen G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Detta blev min lista idag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Vanskelig å plukke bare 10 stk blandt hele samlingen, men de 3 förste er helt soleklare og har värt topp 3 i lang tid, resten vil kunne variere noe... 1) Talk Talk "Spirit of Eden" 2) Ketil Björnstad "the Sea" 3) Midnight Choir "Amsterdam stranded" 4) Talk Talk "Colour of spring" 5) Pink Floyd "The Wall" 6) Patricia Barber "Verse" 7) H.Gorecki "Symfonia #3" 8) Chris Rea "On the beach" 9) Mary Gauthier "Mercy now" Tord Gustavsen Trio "Being there" 10) Björn Eidsvåg "Tapt uskyld" mvh mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 ..två år senare, så kanske det även är dags för mej att överväga en uppdatering.. joni mitchell - mingus radka toneff / steve dobrogosz - fairytales dmitrij Sjostakovitj - symfoni nr 13 (kirill kondrashin / moskvas po / vitalij Gromadskij, bas) steely dan - countdown to extacy walter becker - 11 songs of whack johann sebastian bach - h-moll mässan (soli / RIAS-Kammerchor / Akademie für Alte Musik, Berlin / rené jacobs) dmitrij sjostkovitj - stråkkvartetter 1 - 13 (Borodinkvartetten, orginalmedlemmar) gustav mahler - das lied von der erde (kathleen ferrier / walter berry / wiener po / bruno walter) gösta nystroem - konserter för stråkorkester (musica vitae / michael bartosch) dwight yoakam - hillbilly deLuxe Sett över vad som spelats mest över dessa två år, så blir det några strykningar och föjande ersätter : Rebecka Törnqvist - Good Thing Jackson Browne - Solo Acoustc Vol 1 & 2 Wilhelm Stenhammar - Stråkkvartetter 1 - 6 (Köpenhamns, Fresk & Gotlandskvartetterna) Som vanligt, utan inbördes rankning! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Min tio i topp: Black Sabbath - Black Sabbath (LP) Clannad - Clannad in Concert (LP) Coughlan Mary - Tired and emotional (LP) Heather Nova - Wonderlust Live (CD) McKennitt Loreena - The Visit (CD) Oldfield Mike - Hergest ridge (LP) Pentangle - Sweet child (LP) Reinhardt Django - Coffret Souvenir (LP) Tangerine Dream - Green desert (LP) Tangerine Dream - Stratosfear (LP) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Diana Krall, The girl in the other room Stooort.. Listan lär säkert vara inaktuell i morgon.... Men det är väl hela charmen med listor, eller Lansen Har nyligen haft en Diana Krall-period och bl.a. sista spåret Departure Bay är ju helt otroligt bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Har nyligen haft en Diana Krall-period och bl.a. sista spåret Departure Bay är ju helt otroligt bra! http://ecx.images-amazon.com/images/I/51VW...L500_AA240_.jpg För att inte tala om Narrow Daylight... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Bara 10! Ok skall försöka. Ingen inbördes ranking. Allt blandat. Försöker vara bred i valet för att kunna variera på denna öde ö. 1- Depeche Mode - Ultra. (kunde varit många DM plattor. Tar en ur högen. Spår 3-Home-Fantastisk, storslagen, här hör man att inte bara David Gahan kan sjunga, Martin Gore har en känsla i rösten som är fantastisk.) 2- Nirvana - Nevermind. (fullproppad med fantastisk musik) 3- Stacy Kent - In Love Again. (Fantastisk mjukhet, bra låtar, Stacy har en fantastisk känsla, närvaro i rösten, Bättre än Diana Krall tycker jag.) 4- Creedence Clearwater Revival - Chronicle, the 20greatest hits. (Bra samling om man vill ha det bästa av CCR. Det bästa av CCR är också mycket bra. Älskar drivet i låtaran. John Fogerty har ett enormt riv i rösten, är som en elgitarr. Spelglädje.) 5- Hugh Masekela - Hope. (Vilken kille! Denna skivas sista låt är alltid inledningen på mitt musikgängs musikkvällar samt en referenslåt för hifi.) 6- St Germain - Boulevard (Housmusikens gigant. Kunde även valt albumet Tourist. Rytmisk, man blir hög utan berusningsmedel. Makalös.) 7- U2 - The Joshua Tree. (Hifi-mässig fadäs. Har en DVD konsert där en del av dessa låtar är med med och det låter mycket bättre. Men låtarna ger gåshud ändå och då är det bra!) 8- Timbaland - Shock Value. ( Duktig kille. Albumet kommer nog med tiden att tona bort men nu är den grym.) 9- Propellerheads - Drecksandrumsandrockenroll. (Intressant, genialt, unikt. Vid 1a anblicken kan man såga detta men ge det en chans.) 10- Louis Armstrong - All times greatests hits. (Kräver väl ingen närmare presentation, bara hur bra som hälst) Inser att jag borde haft med Roland Pöntinen när han spelar Satie. Han får reservplats nr 1. Calle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arioch Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Mmmm 10 toppskivor utan inbördes ranking Pink Floyd - The Wall Inget lätt val men de stod mellan pulse, dark side of the moon och wish you where here Bob Dylan - oh mercy, var på väg att ta blood on the tracks men den första vann Bruce Springsteen - Nebraska helt enkelt underbar David Bowie - Hunky Dory, inte heller detta var enkelt då mannen släppt så mycket bra Jonny Cash - American IV the man comes around Dire Straits - Love over gold Sofia Karlsson - Svarta Ballader, sofia sjunger Dan andersson. Dan Anderssons texter hjälper upp minnet om sverige på den öde ön och bättre tolkingar en hennes är svårt att få fram. Cornlelis Vreeswijk - Poem ballader och lite blues Beethovens 9. symfoni Arne Domnerus -Best of Dompan om inte annat för att kunna höra Karl-Bertil Jonssons julafton på just julafton Tomas Andersson Wij - En introduktion till En sådan här lista får en att vilja gå över till MP3 och ta med mer musik på samma utrymme Sk´öt om er Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
earwinSE Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 10 skivor jag lyssnat mycket på och som är väldigt bra. Prince - Sign o times Dire Straits - On every street Kiss - Destroyer (Var 6 år när denna kom ut,mor skämdes när hon köpte denna i födelsedagspresent,men oj vad häftiga dom var) U2 - Achtung baby Prefab Sprout - Jordan the comeback Pet shop boys - Please Simple Red - Picture Book (Egentligen bara 2 låtar som är bra,men är dom bra eller bra) Christian Falk - Quel Bordel Dive - Stills Inxs - Kick Är jag född på 70-talet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 För att inte tala om Narrow Daylight... Helt klart och bägge spåren växer ju mer man lyssnar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Har nyligen haft en Diana Krall-period och bl.a. sista spåret Departure Bay är ju helt otroligt bra! För att inte tala om Narrow Daylight... Just dessa två låtar är mina absoluta favoriter med Diana Krall. //R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UnBeliever Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Ja det här var ju banne mig inte lätt... Utan inbördes ordning: Tori Amos - Little Earthquakes Tool - Aenima The Afghan Whigs - Gentlemen Depeche Mode - Violator Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea Sisters of Mercy - First Last and Always Tindersticks - Curtains Cat Stevens - Tea For The Tillerman Pet Shop Boys - Discography The Cure - Disintegration Svettigt värre detta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Ja det här var ju banne mig inte lätt... Depeche Mode - Violator Hehe, ja det är knepigt. Violator är en av mina favoriter - dock hade jag stor vånda när jag lät DM stå utanför listan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Svettigt värre detta! Jag försökte och gav upp. Men du har väl färdig statistik att basera din lista på I mjukvaran till SB menar jag... 43% of all statistics are worthless Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UnBeliever Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 McKennitt Loreena - The Visit (CD) Och inte fick jag plats med denna heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.