new order Posted June 25, 2018 Author Share Posted June 25, 2018 Här fylls det på! Kul! @shifts många okända artister och album! Tack för att du ger mig material att lyssna genom på spotify! @byZan nä, det är inte lätt. Men du är ju på väg! Gillar många av de artister du räknar upp. Ja, allihop faktiskt. Det är att sålla som är det svåra. @LasseJ Många artister som jag gillar även på din lista, men nr 9 måste jag lyssna genom. En artist som gått mig rakt förbi. Tror jag iaf. @Apexorca mycket klassiskt vilket jag uppskattar! Bra tips för mig som inte har en aning om vad man ska börja leta inom denna genre. Och jag hade totalt glömt bort Daft Punk- R.A.M... shifts and Apexorca 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 (edited) 9 hours ago, new order said: @byZan nä, det är inte lätt. Men du är ju på väg! Gillar många av de artister du räknar upp. Ja, allihop faktiskt. Det är att sålla som är det svåra. Nä, det är inte lätt att sålla! För mig är det inte ”bara” musiken utan det är också personen, myten-legenden etc som gör att jag gillar och blir berörd av artisten, äh nog om det. Börjar lista nu så får vi se vart hän det bär………..? Men sätta alla i turordning gör jag inte, för det skapar ändå mer frustration hos mig. 1. Queen - Innuendo, för att det var sista skivan innan Freddie Mercury dog senare samma år. Skulle kunna lista alla deras album för de har betytt och berört mig sedan 1972 2. Monica Zetterlund - Z det bästa med Monica, bara för att det är många låtar på den och mycket svenskt 3. Stevie Ray Vaughan - Texas Flood, en skiva jag upptäckte ganska sent men ack så bra 4. Ben Webster and Associates - Ben Webster - än av många saxofonister men jag tycker han sticker ut 5. Laleh - Colors, det får bli den för att texterna berör mig, annars gillar jag det mesta av henne och som person är hon en starkt inspirerande person 6. Bob Dylan - Blond on Blond, får bli den efter grovt sållande 7. Jussi Björling - har ingen skiva med honom men den mäktiga rösten gör så att han hamnar på listan 8. Cornelis Vreeswijk - Ballader och oförskämdheter, det får bli hans debut LP bara för att det just är hans debut LP 9. David Bowie - Samlingsskiva får det bli så jag inte missar alltför mycket 10. Någon klassiskt finstämd skiva? En sådan dag idag ser jag, nåja det blev iaf en lista! /byZan Edited June 26, 2018 by byZan new order, AlfaGTV and shifts 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wege Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 (edited) 16 hours ago, new order said: @wegeSufjan Stevens: Carrie & Lowell lyssnade jag genom på spotify. Bra! Tyckte att de påminner lite om Jose Gonzales- In Our Nature. Lågmält och vackert. En album som berör, lågmäld och med texter som driver skivan framåt. Ett bra exempel på att man inte behöver producera sönder materialet, less is more...... @new order Edited June 26, 2018 by wege Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted April 28, 2023 Author Share Posted April 28, 2023 Tänkte på denna lista och insåg att den har förändrats…dramatiskt. Vad skulle min mobil med 10 album innehålla idag? Marvin Gaye- what’s going on Radiohead- The Bends Peter Gabriel-So U2- The Joshua Tree Steely Dan- Aja Loreena McKennitt- An Ancient Muse Kraftwerk- Transeuropa Express Johnny Cash - American Recordings 5 : The man comes around Miles Davis- Kind of Blue Dire Straits - Love over Gold Tror jag representerar mina favoriter genom tiderna just nu. P-pan and Daniel 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 Bra lista. Skickar du över mobilen när det är min tur att sitta på ön ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted April 28, 2023 Author Share Posted April 28, 2023 11 minutes ago, P-pan said: Bra lista. Skickar du över mobilen när det är min tur att sitta på ön ? Det kan jag göra. Slut på batteri bara…. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 ???? new order 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted April 28, 2023 Author Share Posted April 28, 2023 4 minutes ago, P-pan said: ???? Vi snackade Mobil! Inte trattgrammofon. Iofs är det en bättre idé!🙂👍🏻 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 Jo, men det finns ju vevladdare att köpa så jag får försöka förbereda med en. new order 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansW Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 Dagens top tio: Art Ensemble of Chicago - The Complete Live in Japan Miles Davis - Kind of Blue Charles Mingus - Epitaph Sonic Youth - A Thousand Leaves My Bloody Valentine - Loveless Jesus and Mary Chain - The Power of Negative Thinking Tricky - Maxinquaye A Certain Ratio - Sextet Velvet Underground - The Quine Tapes Lauryn Hill - The Miseduction of … Om några dagar skulle nog listan se annorlunda ut. new order and Daniel 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted April 29, 2023 Share Posted April 29, 2023 Okej, ett snapshot av 10 plattor som jag skulle kunna tänka mig leva med, allena. Genesis - Seconds Out Yello - Stella Pixies - Doolittle Led Zeppelin - III Bartok: Concerto for Orchestra (Fritz Reiner & CSO -55) Refused - The Shape Of Punk To Come Cannonball Adderley - Somethin' Else Pink Floyd - Meddle Peter Gabriel - (scratch) U2 - The Joshua Tree Daniel and new order 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansW Posted May 1, 2023 Share Posted May 1, 2023 Tre dagar senare läser jag min lista och ser att jag lyckats missa tre av mina favoritartister och ett av mina favoritband. En uppdatering behövs: Nick Cave - Live at the Royal Albert Hall Leonard Cohen - Live in London Neil Young - Live at Massey Hall 1971 Pere Ubu - The Modern Dance Pat Metheny&Lyle Mays - As Wichita Falls, So Falls Wichita Falls Art Ensemble of Chicago - The Complete Live in Japan Miles Davis - Kind of Blue My Bloody Valentine - Loveless Sonic Youth - A Thousand Leaves The Velvet Underground - The Quine Tapes Vi får se hur länge denna håller. Tio är för få. Hans new order and Daniel 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted May 1, 2023 Share Posted May 1, 2023 (edited) Finns inget svårare är att göra en begränsad lista. Säger som @HansW tio är för få. Men jag försöker. The The - Mind Bomb Tom Waits - Heart attack and Wine Simple Minds -Sisters Feelings Call Nick Cave and the bad seeds - No More Shall we Part Glenn Gould - Goldbergvariationerna (80-talaren) Leonard Cohen - Songs of love and hate Beethovens nia med Karajan Talk Talk - Spirit of Eden Public Enemy - Fear of a black planet Prince - Sign o’ the times. Edited May 1, 2023 by Daniel Ändrade mig. 😀 HansW and new order 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivery Posted May 4, 2023 Share Posted May 4, 2023 Kanske inte de bästa skivorna, men de jag skulle ta med mig för minnena de väcker. Utan inbördes ordning: Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik Guns N' Roses - Use Your Illusion II Ghost - Impera Garden State - Soundtrack blink 182 - blink 182 The Matrix - Soundtrack Foo Fighters - The Colour and the Shape (SE) Hellsongs - Long Live Lounge Green Day - Bullet in a Bible In Flames - Used and Abused (In Live We Trust) Bäst att trycka på Submit Reply då jag redan kommit på några till som borde vara med. AlfaGTV and new order 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.