thli72 Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Har en tid funderat på vad allas signaturer står för, vissa är lätta men andra behövs mer fantasi för att förstå. Min står för: THomas LIndström Född:72 Logiskt eller hur Fyll på om ni vill. Quote
IcedEarth Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Iced Earth är ett metall band från USA Iced Earth.com /rillo Quote
Niclas Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Niclas, för att den lokala prästen skvätte vatten över huvudet på mig när jag var liten ( samt att jag hade dålig fantasi vid registreringen ) :clown: . Mvh Quote
Timbre™ Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Bra att frågan kom upp... Timbre kommer av klangfärg och inte efter namnet på nån Kimberkabel... Quote
Guest Zalve Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Plundin har svaret på det. http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...findpost&p=9414 Zätat kom när salve.com var upptagen, samt att det var FÖR många "S"-nick i ett FPS-spel på nätet, i vårt team. Quote
plundin™ Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Zalve, Kul att du letade upp detta inlägg, ett av mina första.. Mitt eget nick uppstod när en kompis råkade läsa skylten på min lägenhetsdörr, där vaktmästaren (eller vad dom nu kan heta i modernt språkbruk?) har råkat sammanskriva initialen i mitt förnamn och hela efternamnet (Alltså utan mellanslag). Efter detta har jag vart plundin med honom, oftast signerar jag dock med en trunkering av mitt förnamn.. Vokaler är ju så överarbetat... /ptr Quote
Guest Zalve Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Nitram=Martin,,, Det hade jag aldrig funderat över,,, Quote
Guest johan Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Har aldrig gillat nickname , kör med riktigt namn helt enkelt Quote
Timbre™ Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Har aldrig gillat nickname , kör med riktigt namn helt enkelt Det blir utan tvekan mer personligt. Problemet infinner väl sig först om det dyker upp många Johan på ett stort forum men hifisverige kanske inte har det underlaget... Quote
wintermute Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Efter att ha läst boken Neuromancer av William Gibson tyckte jag att Wintermute verkade vara ett bra namn. Enligt Wikipedia är det så att: Wintermute : One of the two Tessier-Ashpool artificial intelligences. Somehow, Wintermute gained a minute amount of control of different computer systems all over the earth and on Straylight. His goal is to combine with Neuromancer and become a superintelligence. Superinteligens... Quote
Kero Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Inte så kompliserat här heller... mitt efternamn. Quote
Schantz_Audio Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Mitt är från den gammla göda tiden när men spelade spel i klan på nätet då skulle man ha ett tufft namn så det blev The_Groupie. Och nu har det liksom fastnat, jag trivs med det. Quote
Vogue Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Domaine Comte Georges de Vogüé .. Rød Bourgogne ... Noget af det bedste man kan få i glasset Vogue Quote
Kraudio Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Kraudio, är väl inte så svårt att lista ut, beror förstås på att jag gillar KR -audios produkter. Har ett par av deras monoblock, vilka jag tycker är bland det bästa jag hört. Dessutom är Eunice Kroon (ägare) mycket sympatisk vid eventuella kontakter. Hälsningar Kraudio Quote
oLjud Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 oLjud? hehe... kanske inte så svårt att lista ut lr? Signaturen har en lång historia bakom sig, för lång för att det ska bli aktuellt att dra den Men för att göra en lång historia kort: på grund av musiken jag lyssnade på. Quote
Guest johan Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Det blir utan tvekan mer personligt. Problemet infinner väl sig först om det dyker upp många Johan på ett stort forum men hifisverige kanske inte har det underlaget... Visst är det så Men min ståndpunkt med det är just personligt , som man sitter o snackar Irl. man sköter sig likadant här som privat Quote
se18658 Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 jag anväder ud (som är mina initialer, Urban Dandanell) på andra forum och skulle haft det här också om inte reglerna säger minst 3 tecken så det fick bli min inloggning på mitt dåvarande jobb. /Urban Quote
Jörgen_G Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Tja - mitt är förnamnet och första bokstaven i efternamnet. Så enkelt är det. Tillhör de som i likhet med Johan tycker att det känns personligare när forumnamn är likt IRL-namnet. Jag inbillar mig att det känns bättre för läsaren om det man skriver kommer från en IRL-person och inte ett virtuellt nick. Och det vill jag eftersträva. Å andra sidan - när man väl hängt på ett forum ett tag så blir man ju lite personlig även med dem som har mer fantasifullt namn. mvh/ Jörgen G Quote
new order Posted August 7, 2005 Posted August 7, 2005 Det finns en eftertanke när det gäller mitt nick oxå.Gruppen med samma namn är lite av en favoritgrupp,men främst så var det ganska passande med ett namn som stämmer in på nyordningen hemma. När jag först lyssnade på de högtalare som jag nu har var jag rabiat Linnist.Nicket på Linnforumen var Linnie4ever eller något sådant,har liksom förträngt det.... Men mitt uppvaknande efter att ha lyssnat på andra,och i mitt tycke bättre produkter,blev plötsligt och chockartat!Fort såldes Linn riggen bort och in kom en anläggning av italiensk härstammning.Är inte det en nyordning=new order så vet jag inte vad! Quote
Vee-Eight Posted August 7, 2005 Posted August 7, 2005 Vee-Eight kommer sig ifrån en idétorka då jag pluggade på Halmstad Högskola, det skulle namnges nollningsoveraller; ngt coolt och spektakulärt skulle stå på overallryggen. Eftersom jag har en viss förkärlek till V-motorer så blev det alltså "Vee-Eight". I samma veva gick jag med i en discjockeyförening, DJF, och fick därför ett DJ-nick såsom DJ Vee-Eight. Det blev skojjigare att lira egna plattor än att vara full och klaga på andras plattor , så det blev ett stort antal arbetade timmar på Halmstad Kårpub till slut. En underbar tid! Detta gjorde att jag också kallades privat för Vee-Eight, senare V8 på svenska. När jag köpte min älskade saab V4 så var det en rolig jäkel som kom på namnet Halv-Åtta. Andra namnabnormiteter som mina kamrater kom på var; Halv Åtta 19.30 Våtta Vårta V4 Vee-Four Daniel No Fluff DeLuxe (efter ett missöde med uppgraderingstekniska förväxlingar av mina Carlsson OA51.3, då jag missade att stoppa i dämpullen...) Men detta kunde ni kanske listat ut på direkten när ni såg nicket?! Quote
JMlab Posted August 7, 2005 Posted August 7, 2005 14 st JMlab högtalare,så nicket föll sig naturligt!! Mvh Stefan Quote
Timbre™ Posted August 7, 2005 Posted August 7, 2005 Men detta kunde ni kanske listat ut på direkten när ni såg nicket?! Ja, det står liksom skrivet mellan raderna... Quote
EAR Posted August 7, 2005 Posted August 7, 2005 EAR som har dubbel betydelse Dels EAR = öra Dels E.A.R = Esoteric Audio Research som är namnet på mina rörhäckar. I förlängningen vet man ju aldrig om det bara blir örat som stannar kvar Mats = mitt riktiga namn Quote
Fred00 Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Ett av de första forumen jag blev medlem på var Sporthoj.com. Jag ägde då en Yamaha R6 av årsmodell 2000. Alltså: Fredrik = Fred 2000 = 00 Summa: Fred00 Quote
K-man Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Sporthoj...undrar om vi är flera här som även finns reggade på sporthoj.com...jag har räknat ut ett par iallafall.. \\K-man Quote
K-man Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 ...jag heter inte K-man på sporthoj.com...kanske är bäst att komplettera med \\K-man Quote
Guest IHS Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Dels bor jag ovanför polcirkeln, där ihs och snö förekommer i riklig mängd. Dessutom bildar initialerna en "förkortning" av ett namn som har med mitt arbete att göra. Arbetsplatsen brukar ha ett instrument av stort format, och ett kors på taket. (slut på ledtrådar) Quote
Recommended Posts