freann Posted December 16, 2003 Posted December 16, 2003 Hej (min första post) Någon som känner till Symposums produkter? www.symposiumusa.com De gör vibrationsdämpande plattformar samt "Rollerblocks" (fötter med kullagerkula). Jag tilltalas av deras idéer och har experimenterat en del med skumplast (!) men mycket lovande resultat. Mindre massa (kan vara) bättre! Deras värsta: www.symposiumusa.com/quantum.html Synbart väldigt enkel uppbyggnad..! Men dyrt givetvis - ca. $2000... mvh/Fredrik Quote
Timbre™ Posted December 16, 2003 Posted December 16, 2003 Ja, där förvandlas ju BDR till rena budgetlösningen... Man ser ofta Symposium med attraktiva annonser i världens tyngre hifitidningar. Skulle vara spännande om någon importör satsar på att plocka hem en uppsättning till Sverige. Quote
Steffo™ Posted December 16, 2003 Posted December 16, 2003 Jag har en uppsättning Rollerblocks m. Grade 25 Balls. Det är nog den mest prisvärda produkt jag har köpt. Köpte tyvärr när dollarn kostade mycket, tror jag betalade runt 5 tusen för tre block. Men vilken förbättring det blev!!! Basen blev REJÄLT mycket större och tightare, detaljer kom fram i massor! Ljudbilden blev större etc, etc. Min dåvarande cd, Wadia 23, blev (nästan!) till en 861:a. Ni som är nyfikna borde passa på nu!!! Billigare än nu blir det nog aldrig! Quote
freann Posted December 16, 2003 Author Posted December 16, 2003 Vem köpte du grejjer genom? Direkt från Symposium? Vill veta vad de enklare plattorna kostar... /freann Quote
Steffo™ Posted December 16, 2003 Posted December 16, 2003 Ja, jag köpte direkt från Symposium. Men det var dumt, tull och moms avgiften kom som ett brev på posten. Beställ från någon nätbutik istället så betalar du bara Usa pris + frakt. Plattformarna kostar mellan $190 och $1495, beroende på storlek. Quote
Recommended Posts