Jump to content

Recommended Posts

Guest Rydberg
Posted

I det första paketet låg en mindre låda gömd

benchmark_2.jpg

Inte importerade denna gången

benchmark_3.jpg

Vi öppnar väl på locket (ursäkta skärpan :clown: )

benchmark_4.jpg

benchmark_5.jpg

Som tur var döljde sig en rca till BNC konverter i paketen :o

benchmark_6.jpg

Det som döljer sig är en lite DAC som fått ett gott rykte om sig på sistone

benchmark_7.jpg

benchmark_8.jpg

Guest Rydberg
Posted
Rydberg! Dina löjliga bilder laddas inte fram?! Ser då ingenting.. :cool:

Lite problem med servern verkar det som :blush

Posted

Härliga prylar! Dina trådar är alltid spännande :app:

Får ge mig ut och köpa en trisslott så jag också kan starta roliga bildtrådar :D

Guest Rydberg
Posted

Jaha, ska vi titta in det lite större paketet.

Ser välpackat ut

bryston_bp25_2.jpg

En styck nätdel, check!

bryston_bp25_3.jpg

En styck fjärr, check!

fjarr_1.jpg

Lite vippor!

bryston_bp25_4.jpg

..fler vippor!

bryston_bp25_6.jpg

Som ni gissat så är det ett BP25

bryston_bp25_7.jpg

Posted

Nu vet vi vad Rydberg kommer att pyssla med den närmaste tiden och det är kanske inte rätt läge att hoppas på fortsatt fint sommarväder... :?::D

Försteget ser seriöst ut och det här med separata nätdelar är något speciellt... :mm:

Är likströmkabeln XLR-terminerad... :?:

Guest Rydberg
Posted
Nu vet vi vad Rydberg kommer att pyssla med den närmaste tiden och det är kanske inte rätt läge att hoppas på fortsatt fint sommarväder... :?:  :D

Försteget ser seriöst ut och det här med separata nätdelar är något speciellt... :mm:

Är likströmkabeln XLR-terminerad... :?:

Jag ska på semster i 4 veckor nu till helgen så det får gärna va fint väder, kommer inte att var ai Linköping ändå :) Dessutom kommer det nått ännu mer intressant på fredag :o

Nätdelen är kopplad till försteget via en fempolig dinkontakt.

Guest Rydberg
Posted

Måste bara bjuda på en tabbe, igår när jag kom hem med grejorna var jag naturligtvis ganska ivrig med att koppla in dem. Allt fungerade som det skulle och jag satte mig ner för att lyssna, visst det lät rent o fint men ack så tråkigt o platt. Vad har jag gjort tänkte jag, Audio Aeron spelade det jag spelade mycket bättre. Sen märkte jag det, försteget stod inställt på MONO :D :clown: När jag kopplade över till stereo så blev det genast annat ljud i skällan :app:

Nu blev det ju två nya apparater i kedjan direkt så man vet inte riktigt vad som bidrar med vad men en sak är säker, basen är fastare och går djupare, jag hör mer detaljer i musiken och det är ett annat fokus. Audio Aeron spelade mer "organiskt" (ursäkta detta klyschart ord :blush ), lite som Jadis vs Bryston fast mycket mindre. Vad är bäst? Ingen aning, det får tiden utvisa....

Posted

Denna Benchmark är verkligen en intressant produkt!! Kul att den gör så väl ifrån sig hos dig! jag väntar med spänning på fortsatta lyssningsintryck :)

Posted

Benchmark'en har fået fine tests, senest i det tyske Image HIFI (ligesom i Stereophile og HIFI+), kopi at test kan mailes ved henvendelse til mig på email.

Hjemme hos mig spiller den ret godt, sammen med Teac P-700 drev. :D

Guest Rydberg
Posted

Nya högtalare måste man också ha :cool:

pi60s_lite_mork.jpg

Guest Rydberg
Posted
Klurig bild där Rydberg men vi tar dom allt ändå... ;)  :D

Sätter krav på skärmen helt klart! :D

På denna suddig bild ( :blush ) ser man dock lättare vad det är, Ino Audio pi60s :mm:

pi60_svart_suddig.jpg

Guest Rydberg
Posted
Får man lov att fråga, är dom helt nya... :?:

Elementen är helt nya, lådorna är sen 2003 (dvs din tanke som du tänkte är korrekt förmodar jag). Har ju gjort en tidigare beställning i körsbär och de kommer att komma i frmatiden någongång.

Även om elementen är helt nya låter det redan nu väldigt bra, basen har inte riktigt kommit som den ska än och det är fortfarande lite återhållet. Dethär kommer att bli ruggigt bra märker jag redan nu :)

Posted

Ja det är ju en spännande kombination slutsteg/högtalare. Har aldrig hört någon golvare från Ino Audio måste erkännas men jag utgår från att det är en behaglig uppgift för förstärkeriet.

Du har alltså synkroniserat aktiviteter på tre håll... :?::o:)

Inte dåligt tajmat måste jag säga!

Guest Rydberg
Posted
Ja det är ju en spännande kombination slutsteg/högtalare. Har aldrig hört någon golvare från Ino Audio måste erkännas men jag utgår från att det är en behaglig uppgift för förstärkeriet.

Ja pi60s är en mycket lätt last, går även att utrusta med konjugatlänk om man har exempelvis rörförstärkare med hög utgångsimpedans. Vill du lyssna på Ino är du hjärtligt välkommen (låt mig bara spela in dem först) :)

Du har alltså synkroniserat aktiviteter på tre håll... :?::o:)

Inte dåligt tajmat måste jag säga!

:cool:

Guest Rydberg
Posted
Det skulle vara en upplevelse efter allt man har läst. Tackar så mycket

och vi kan ju ha det i bakhuvudet framåt hösten... :mm:

Absolut! :)

Posted

Nice! Här händer det grejor. De häringa svarta pi60s i pianolack (som bilden visar?) har du köpt dessa? Eftersom du gjort en beställning på ett par i körsbär fattar jag nada :o:dead:;)

Te Benchmarken, använder du AA som drivverk då? Om ja, vad blir det om du säljer AA?

Posted

BTW: Konstigt att inget smält av hemma hos dig ;):D Ja menar, du har i all iver "kopplat" fel två gånger :cool: Rydis, missförstå mig fel nu... jag tycker att det är strongt att öppet redovisa att man gjort ett litet fel, det har nog alla gjort, men jag tror många skulle försöka dölja deras misstag för att inte framstå som oproffsiga. Dumt tycker jag, av misstag lär man sig.... förhoppningsvis ;):app: Jag har varit med om otaliga gånger som mina högtalare har ihopsnörats fel... :(