Snoop Posted July 11, 2005 Posted July 11, 2005 Tjoho i stugan!!! Sitter nu och funderar över ett nytt stereo rack... I dags läget har jag ett eget gjort rack som jag gillar väldigt mycket. Proboemet är bara det att när jag byggde det så gjorde jag det väldigt stort, så det har visat sig att det är halv svårt att möblera med denna bänk.. Så här ser den ut... Måtten på bänken är följande. BREDD: 232 CM HÖJD: 60 CM DJUP: 61 CM HYLLPLAN YTTRE BREDD:48 CM HÖJD:23 CM HYLLPLAN MITTEN BREDD:95.5 CM HÖJD:23 CM BENEN UNDER HÖJD:5.5 CM Nu är det så att jag söker en ny mindre bänk i mörkt träslag. Racket ska vara väll genomtänkt och bra luft utrymme mellan komponenterna.... racket får väll kosta upp till 3000kr Det som först och främst ska få plats i racket är följande. Förstärkare Cd Dvd Mvh David Quote
EuphoniC Posted July 11, 2005 Posted July 11, 2005 Du kan ju köpa ett Solid Tech Rack of Silence? Pressar budgeten en del men de är fina rack. http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=9919 4500 kr med fyra hyllor varav en är en heavy-dutyhylla. Den är inte samma färg som på bilden, såg annonsen igår då funkade bilden där, det är typ körsbär istället för svart. Quote
Snoop Posted July 11, 2005 Author Posted July 11, 2005 har faktiskt suttit och sneglat lite på rack of silence.... Men ja vet inte, känns som att om man ska betala 4500 så kan jag lika gärna bygga ett eget rack för dem pengarna... Möjligtvis attt man köper sig ett Spider rack från kina..... Quote
Timbre™ Posted July 11, 2005 Posted July 11, 2005 Din egen bänk ser ju rejäl ut. Kan du inte montera ner den och använda delarna till en ny bänk med passande mått... Quote
Snoop Posted July 11, 2005 Author Posted July 11, 2005 Timbre: Tanken har funnits där, men som en sann diyist så vill jag nog prova på ett nytt bygge, med bättre kvalitet och äkta trä skivor istället för fanerade.... jag vet att detta inte tillhör säljforummet, men 2400 vill jag ha för bänken den som är intresserad... Quote
Recommended Posts