Jump to content

Recommended Posts

Posted

En skiva som har snurrat här hos mig med risk för att någon redan har tagit upp den. :D Jag säger Yo-Yo Ma plays Ennio Morricone skivmärke Sony SK 93456. Otroligt vacker musik och överhuvudtaget tycker jag att ni ska kolla in Morricone´s musik som inte bara är filmmusik. Jag hörde en intervju med honom gör ganska många år sedan då han sa att filmmusiken är bara hans födkrok medans hans stora intresse är att skriva "odödliga" klassiker. Ja nu sa han kanske inte odödliga men ändå. :D

Posted

Vad trevligt med nya skivtips som kommer ofta. Jag undrar, var köper ni skivor, inkl. vinyl? Har sett att USA verkar ha en hel del av klassiker utgivna på nytt, men går det inte att handla på närmare håll. Svalander har ju lite grann,men var finns det stora utbudet på hemmaplan. USA med dyr frakt+toll och moms, det borde finnas alternativ. :cool:

Posted

Jag lyssnar mycket på radio där det spelas mycket ny musik. Program som jag lyssnar på är t.ex. Entré, Delta, Alltid på en söndag, Klingan, Kalejdoskop, Klassiskt på hemväg och Aurora. Det var mycket det och jag blir själv förvånad över det. Hur som helst så bukar jag notera den musik som verkar intressant och sedan kan man gå in i SR´s låtlistor som jag brukar skriva ut och markera det som jag senare ska beställa. Jo jag brukar också lyssna på Jazzradion, Stardust och skivor från förr. sånt är kul. :) Jag vill bara utfärda en varning för om man gör som jag då blir det mycket skivor. :mm:

Posted
:) Dock är alla dessa tips intressanta, de ger infallsvinklar och erfarenheter som man annars inte skulle snubbla över och det är i alla fall jag tacksam över.
Posted

Tackar för tips gcs.

Radion kan vara en riktig inspirationskälla till skivshopping. På jobbet har vi ståltak känner sig nästan som inlåst (på Kumla) ;):D har inte lyckats få in tex P2 än.... :diss:

/Mattias :)