Jump to content

Recommended Posts

Guest johan
Posted

O vad kan det vara tro ??

Både jag o Jan har hört rykte om en ny Tuner. O visst har dom släppt en nu :)

Den är så ny o min japanska e så dålig så jag kan inte ge mycket info. men enbild kan jag ge er. Som ni ser så har även den fått den nyare designen. Synd för den äldre är snyggare ;)

t-1000.jpg

Jag ÄLSKAR tuners med ratt o mätare :D:mm::app::)

Info:

balanserad utgång

DIGITAL utgång !?

Ingen DAB (inte vad jag kan se)

En massa hemkokade lösningar alá Accuphase (high tech)

Ta en titt på den Japanesiska .Pdf för URLÄCKRA bilder !

http://www.accuphase.co.jp/photo/t-1000.pdf

engelsk pdf hittar nu här:

http://www.accuphase.com/pdf/t-1000_ef.pdf

Posted
...som dag och natt... :D

Ja, speciellt i månens sken... :D T-109V måste vara zenit i tunerdesign. Det räcker ju att jämföra kanten på aluminiumfrontarna. Vilken är mest solid... :?: :cool:

Guest johan
Posted

Nu ska ni inte vara sådana , nu beteer er som obildade tölpar. Det här är VIKTIGA saker :D:D;)

Posted

Lite skumt med denna design på tunern. Vad jag kan se har alla cd och integrerade förstärkare samma design som den gamla tunern med den korta "böjen" längst ner på fronten.Av förstegen har C-2000,2400 och C-2800 samma utseende som den nya tunern så även vissa av de dyrare slutstegen.

Problemet är väl att det inte finns mycket logik i detta tex är C-2800 en ganska gammal pryl men den har den nya :?: designen, min cd DP-67 är en helt ny produkt men har ändå den "gamla" designen.

Får inte riktigt ihop detta :cool:

Är det förresten någon som vet vad den kommer att kosta?

Guest johan
Posted

Ja du , antagligen blev det inte snyggt med den nya böjen på en cd där luckan hade hamnat i böjen nästan. ?? men det gäller ju inte dom integrerade så vem vet ?.

Jag tycker även att böjen på Tunern ser mer dramatisk ut än på tex försteg/slutsteg. Men det är nog bara en synvilla. Vad den kommer att kosta har jag inte en susning om