Jump to content

Recommended Posts

Posted

In the August issue of the UK based magazine Hi-Fi Choice we have received a very nice review on the Thor/ Freja combo, from which I quote;

“…A few questions. Have music played on your system ever sounded mundane? Have you found your attention drifting, the previous metronomic tapping of your feet slowing to a nervy twitch? Have you sometimes kicked the hi-fi into life, believing it’s what you should do, only to wonder why you bothered? If you answered “yes” to any of these questions, you need this system badly. Not only is it extremely good hi-fi, it will make you fall in love with the very idea of hi-fi all over again. Its clarity and grip, its powers of resolution, analysis and organisation, the fundamentally truthful and revealing presentation that lifts the listening experience from pleasant to life enhancing. Rarer is this combo’s unerring ability to imbue the everyday business of playing a silver disc, (even a humble CD), with a real sense of occasion. This system holds the listener’s interest like a velvet-lined vice…”

Vi instämmer och noterar samtidigt att kombinationen Thor/Freja kostar 5 300 pund i England. Det är gott att vara svensk!

Skaffa dig lite "life enhancing" du också!

mvh

.

Posted

Wow, det var ord OCH :o visor! Har ni Freja & Thor Mk2 inne i butiken för demo nu? Jag har tänkt uppgradera min förstärkare i år ändå.. & Thor skulle kunna vara precis rätt för mig. Hursomhelst, vore jättekul att lyssna! Har ni öppet nu på fredag-lördag? :D

//Jakob

Posted
Wow, det var ord OCH :o visor! Har ni Freja & Thor Mk2 inne i butiken för demo nu? Jag har tänkt uppgradera min förstärkare i år ändå.. & Thor skulle kunna vara precis rätt för mig. Hursomhelst, vore jättekul att lyssna! Har ni öppet nu på fredag-lördag? :D

//Jakob

Hej!

Vi har Thor & Freja på lager för direkt leverans till hela Sverige. Vi har öppet på fre/lördag och stänger därefter för sommaruppehåll (renovering..)

Välkommen in!

mvh

.

Posted

Schyst att du kom förbi trots semestern! Jag har fortfarande ingen aning om vilken som var "bäst" av burmestern & Thor, jag hade å andra sidan inte med mig någon direkt spretig och svårkontrollerad musik. Inbillar mig att det är just det som är skillnaden mellan dem, alltså förmågan att sväva ut lite mer eller lite mindre.

(Min ena vän tyckte dock att burmestern var mer kontrollerad och höll ihop allting bättre än Thor, samtidigt som jag tyckte precis tvärtom. Tyvärr är han väldigt duktig gitarrist och studerar på kungliga musikhögskolan i Stockholm, så hans omdöme väger tyngre än jag egentligen skulle vilja att det gjorde. :dead: Min andra vän sa att Burmestern var perfekt för mig, för om jag hade den skulle jag kunna lyssna på musik och spegla mig samtidigt :dead::dead: Sicka vänner man har! :evil: )

Kul att ses! Ska förmodligen låna hem en Thor efter er renovering!

//Jakob

Posted

Hehe, eller hur!

Det var Rondon jag lyssnade på! Snygg apparat, men fjärren kändes lite efterbliven jämfört med den till Thor måste jag säga. Har du hört den, vad tycker du om den?

Posted
Det var Rondon jag lyssnade på! Snygg apparat, men fjärren kändes lite efterbliven jämfört med den till Thor måste jag säga. Har du hört den, vad tycker du om den?

Rondo:n har jag bara hört lite, jämförde väldigt snabbt en gång på HifiConsult på en låt som jag känner väl...och just på det spåret var det klart till Thors fördel. Men det var bara en låt, en setup och ett tillfälle, så ta inte detta utlåtande allt för allvarligt. :)

\\K-man