Guest Rydberg Posted December 17, 2003 Posted December 17, 2003 Nej, tog bara det som var av relevans för Shakti_H_debatten, er privata strid får ni behandla själva! Den har inte jag med att göra. Quote
Timbre™ Posted December 17, 2003 Author Posted December 17, 2003 Rydberg, tyvärr tog du inte bara med vad som är relevant för hallographdebatten och eftersom din källa inte kan hålla tassarna borta från personfrågorna, kontaktar du mig innan du kopierar in inlägg från andra forum på Euphonia i fortsättningen. Quote
Guest Rydberg Posted December 17, 2003 Posted December 17, 2003 Rydberg, tyvärr tog du inte bara med vad som är relevant för hallographdebatten och eftersom din källa inte kan hålla tassarna borta från personfrågorna, kontaktar du mig innan du kopierar in inlägg från andra forum på Euphonia i fortsättningen. Ok, försökte ta bort det värsta som inte hade med hallograperna att göra. Nästa gång så ska jag ta kontakt med dig innan, lovar Quote
Hsivp Posted December 18, 2003 Posted December 18, 2003 Eftersom att jag inte är tekninker så undrar jag vad detta innebär? =) Upplys mig gärna Rydberg skrev: "Mycket intressant, hur undviker du elektronhopp mellan kardelerna då?" /A Quote
Sanoj Posted December 18, 2003 Posted December 18, 2003 Hvisp, du vet väl vart han har fått detta ifrån så det är väl enklast att du frågar källan direkt... Quote
Guest Rydberg Posted December 18, 2003 Posted December 18, 2003 Eftersom att jag inte är tekninker så undrar jag vad detta innebär? =) Upplys mig gärna Rydberg skrev: "Mycket intressant, hur undviker du elektronhopp mellan kardelerna då?" /A I en flerkardelig kabel som inte har individuellt isolerade kardeler så kommer laddningsbäraren byta kardel så snart en grannkardelen inklusive hoppet dit är en lättare väga att gå (minsta motsåndets lag). Varför vill man då inte ha elektroner som hoppar från kardel till kardel? Fenoment ger upphov till en distortionsform som heter tvärimpedansmodultion, distotionen ökar även med tilltagande ström genom kabeln. Distortionskomponenter som skapas av tvärimpedansmodulation är värre an såväl harmonisk som intermodulerande distortion och dessa komponenter kan var hörbara ner till -80dB eller t o m ännu lägre, alltså dist nivåer som i normala sammanhang är ohörbara med stora marginaler. Quote
Guest Rydberg Posted December 18, 2003 Posted December 18, 2003 Hvisp, du vet väl vart han har fått detta ifrån så det är väl enklast att du frågar källan direkt... Sanoj> Du kan ju söka på faktiskt om jag har prata om tvärimpedansmodulation med Ö, lycka till Quote
Hsivp Posted December 18, 2003 Posted December 18, 2003 Rydberg> tack för svaret =) nu vet jag lite till Quote
Sanoj Posted December 18, 2003 Posted December 18, 2003 " Sanoj> Du kan ju söka på faktiskt om jag har prata om tvärimpedansmodulation med Ö " det finns fler sätt att prata med Ö... Quote
Guest Rydberg Posted December 18, 2003 Posted December 18, 2003 Finns ju även fler i medier i världen, nånstans måste man ju lära sig. Ö är ju inte den enda som har undersökt kablarsfysik, det finns många som gjort det.... ...och många som kan det betydligt mycket bättre än jag Quote
Recommended Posts