Timbre™ Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Wattgate nätbrunnskontakter, vem importerar och säljer dessa... Finns Wattgate även som stickkontakt till vägguttag... Quote
Guest Rydberg Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Varför bry sig. En nätkontakt gör ingen skillnad, skruva åt sladdarna i vägguttaget lite hårdare istället :cool: Quote
Steffo™ Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 TROR att Kimber-Roland importerar. Köpte då min kontakt av honom i fjol... Quote
Timbre™ Posted December 14, 2003 Author Posted December 14, 2003 Det har jag redan gjort (dragit åt alltså)... Quote
Timbre™ Posted December 14, 2003 Author Posted December 14, 2003 Skall kolla med Audio Connection. Det vore ju perfekt... Quote
Guest Rydberg Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Det har jag redan gjort (dragit åt alltså)... Bra! Quote
perra_e Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Ett alternativ kanske. Dom här kontakterna ser i alla fall seriösa ut. http://www.svalander.se/furutech/power.htm#FI25 Quote
Timbre™ Posted December 14, 2003 Author Posted December 14, 2003 Ja, jag pillade i en sån just idag. Det blir den eller Wattgate. Furutech har ju även vägguttag. Quote
Guest Rydberg Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Men allvarligt talat, köp ett par nya skivor istället för en mer onödig utgift har jag svårt att komma på, eller skänk pengarna till BRIS elr liknande. Quote
marbrink Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Jag hörde nån kille på hififorum som tyckte nätkontakterna gjorde större skillnad än själva nätkabeln så helt fel tror jag inte det är med nya nätkontakter. Quote
Timbre™ Posted December 14, 2003 Author Posted December 14, 2003 BRIS kan vara ett alternativ men hur som helst skall nätbrunnskontakterna på Transparents nätkablar bytas ut. Det är en klumpig historia med adapter från 20 amperes (tänkt till enorma Krellar har jag för mig) kontakt till mer normala dimensioner. Här kommer Wattgate att passa som hand i handske... :cool: Ljudet kan vi ju återkomma till... Quote
Guest Rydberg Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Jag hörde nån kille på hififorum som tyckte nätkontakterna gjorde större skillnad än själva nätkabeln så helt fel tror jag inte det är med nya nätkontakter. Jag har hört killar som säger sig kunna flyga också, det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att de kan det Nät kabeln kan man ju iallafall resonera sig fram till att den kan göra en viss skillnad men nätkontakter!? Nja, sorry det där är nog overkill för mig. Quote
marbrink Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Jag har hört killar som säger sig kunna flyga också hahahaha.... Men tror du Rydberg att man ska sätta dåliga kontakter på en bra nätkabel?? Kan inte kontaktpunkterna vara viktiga här också? Quote
Guest Rydberg Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Man ska absolut inte ha "dåliga kontakter" (hörs ju på namnet) men jag menar att bra kontakter som inte gör någon skada får du för ett par tior. Quote
Guest Jorma Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Jag har hört killar som säger sig kunna flyga också Jag kan flyga, Rydberg Quote
Guest Rydberg Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Eventuellt medelst ett hjälpmedel eller en kort tid från en byggnad elr liknande :cool: Quote
Guest Jorma Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Det är bara att köpa en flygbiljett och kliva på planet. Quote
Guest Rydberg Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Jag räknar flygplanet som ett hjälpmedel! Quote
sampix Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 en kort tid från en byggnad elr liknande Bäst idag! Quote
Timbre™ Posted December 14, 2003 Author Posted December 14, 2003 Rydberg, ärligt talat så har jag ingen som helst erfarenhet av att jämföra nätkabelskontakter. Har alltid haft dom där Transparentkontakterna så länge jag har använt kablarna. Det är själva adaptern jag vill komma runt plus att kontakterna sitter löst i nätbrunnen. Dessutom känns dom inte förtroendeingivande, dålig kvalitet helt enkelt. Quote
Guest Rydberg Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Oki, det är ok om du vill byta kontakter för känslan/passformen men jag tror inte det kommer att bli bättre om inte dína transparent satt väldigt dåligt. Quote
Guest Jorma Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Jag tror är ett uttryck som passar i kyrkan, Rydberg. Jag vet därför att jag har provat är ett annat uttryck som passar alldeles utmärkt på ett hififorum. Quote
Guest Rydberg Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Sunt förnuft får gälla för min del Jorma. Jag är inte nån LTS:are utan testar det mesta förutsättningslöst. En nätkontakt kan dessvärre inte göra varken nytta eller ondo om den bara är rätt konstruerad. En nätkontakt som kostar över 100 kr är vansinnigt! Quote
Guest Jorma Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 Eco 3 är isåfall lika vansinnigt, men det fungerar. Eller hur? Quote
Guest Rydberg Posted December 14, 2003 Posted December 14, 2003 ECO3 funkar, helt klart. Dock inte i min 588 men väl i Wadia och McGormack samt ARC cd3. Dock är det väldigt subtila skillnader, jag kan leva utan. Quote
Guest Jorma Posted December 15, 2003 Posted December 15, 2003 Då är det förmodligen subtila skillnader med annay också som du kan öeva utan, men som en del andra inte uppkever som subtila och inte vill vara utan. Det är skillnad på hur man uppfattar saker och ting. Quote
Neodynium Posted December 15, 2003 Posted December 15, 2003 Allt gör skillnad... tror mycket på wattgate.. har själv hört skillnad på en nätkabel utan wattgate och samma sorts kabel med wattgate. Testa först Rydberg innan du säger något! 100 spänn är ju inget heller när vi pratar hifipriser... kostar de inte 400 något? Quote
Guest Rydberg Posted December 15, 2003 Posted December 15, 2003 Neodynium> Om du gör en logisk kullerbytta och kollar alla ställen 220v utsetts för för kopplingar skulle du nog inte säga att en kontakt gör skillnad. I så fall skulle man byta sladden till transformatorna, varenda litet relä i diverse uppstartsfördröjningra etc etc, det finns massaor av likadana övergångar i en förstärkare och skulle man lägga lika mycket pengar på varje del skulle det bli otroligt dyrt. Det finns ett ord för sånt där och det heter suboptimeringen och det tjänar man lite på eller inget alls. Quote
Akkelis Audio Posted December 15, 2003 Posted December 15, 2003 Vad kul med lite känslor och glöd på Euphonia Rent spontant så känner jag samma skepsis som Rydberg men å andra sidan har min skepsis så många gånger tidigare blivit "överbevisad". Så jag kan inte säga att jag varker tror eller vet något i denna fråga. Känslan, passformen, kvalitet, ja det är en viktig parameter tycker också jag. Hifi skall vara tungt, välbyggt, gediget, passande, osv. Quote
perra_e Posted December 15, 2003 Posted December 15, 2003 Japp. Det är ungefär som med god mat. Det skall inte enbart smaka gott i munnen, det skall vara trevlig att titta på också Kännslan betyder i vart fall för mig väldigt mycket! Quote
Recommended Posts