Schantz_Audio Posted June 22, 2005 Posted June 22, 2005 Hej!!!! Är det någon som har erfarenhet av Cav A10??? Hur den låter hur den känns hur den är helt enkelt? / The Groupie Quote
Kero Posted June 22, 2005 Posted June 22, 2005 Det ska tydligen vara samma som den här DK Design förstärkaren som det är mycket snack om i usa. http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?intatube&1122662201 Quote
Schantz_Audio Posted June 22, 2005 Author Posted June 22, 2005 Är det verkligen samma förstärkare? Den kostar ju 3000$ i USA!!!! Quote
EuphoniC Posted June 22, 2005 Posted June 22, 2005 Det finns många exempel på liknande Kina-utvecklade och producerade produkter som har astronomiskt högre priser i västvärlden och det bara efter ett nytt emblem på framsidan. Red Rose Music är ett exempel, Vincent ett annat. CAV håller kvar flerkanalsbiten medans DK Design har ensamrätt på 2-kanalsbiten i väst. Naturligtvis påstår DK att det är en dansk konstruktion. Minns jag inte fel på kommer det något om just CAV och DK Design i det kommande numret av Hifi & Musik .. Quote
eliot Posted June 22, 2005 Posted June 22, 2005 På DK Design Groups webbsida: www.dkdesigngroup.com står det: DK Design Group is an American based research, development and advanced technology manufacturer of audiophile quality electronic products. Superior manufacturing and R&D capabilities of our factory, allow us to bring to market products at low prices however quality of construction and design are competitive or even superior to audio products manufactured in Germany, USA, and Japan. Low tooling costs allow multiple attempts and design variations with extremely rapid execution. Many customers have reported that our VS-1 integrated amplifier outperforms similar models from Mark Levinson and Krell that cost nearly double. The company focuses on cutting edge industrial design and innovation of user interaction with technology. Such industrial design efforts have been an essential part of successful market launches for companies such as Apple Computer, Bang & Olufsen, and Mark Levinson. Our factory is responsible for manufacturing and tooling new products, while our team in the United States is strongly focused on industrial design, engineering, new product development, and marketing. With manufacturing and tooling capabilities of the best state-of-the-art German CNC facilities, our factory is capable of producing products of extraordinary quality and extremely rapid turn around times. - Jag ser inte någonstans att DK "är en dansk konstruktion" Adressen man anger i USA är en mailbox vilket nog tyder på att det inte är så mycket bevänt med "Research & Manufacturing in USA". Mvh, Eliot Quote
EuphoniC Posted June 22, 2005 Posted June 22, 2005 Det var bara vad "förtitten" på nästa nummer av Hifi & Musik sa Är dock säker på att det stod så - men jag måste nog reservera mig för att mitt minne spelar mig ett spratt. Quote
Timbre™ Posted June 23, 2005 Posted June 23, 2005 Den integrerade VS-1 Reference MK II är en kraftfull energikälla (Köpenhamnsmässan) och konsten att spela högt med stativare fick en ny innebörd... Quote
Schantz_Audio Posted June 24, 2005 Author Posted June 24, 2005 Högt är en sak men låter den bra??? För jag har sett bilder på intesidan av båda nu och de är till synes identiska. Så cav A10 är samma som DK Design VS-1 Mk V Quote
Recommended Posts