Jump to content

Recommended Posts

Guest Jorma
Posted

Vilket betyder att jag kör enbart mitt eget företag sedan den 9,e Juni.

Det är en del som har mitt mobilnummer 070-6360070 och den telefonen

lämnade jag in tillsammans med min tjänstebil när jag avslutade min anställning 2005-06-08.

Det telefonnumret kan ni ersätta med mitt nya nummer:

070-2399198

Starten till mitt företag kunde inte ha startat bättre.

Jag lämnade alltså in mina prylar och avslutade min anställning förra veckan på onsdag.

När jag kom hem och öppnade mejlen låg en beställning från Japan som ger mig sysselsättning flera månader framöver.

Som min Japanska generalagent skrev att det här är en första beställning för att börja bygga upp ett lager i Japan innan vi börjar att marknadsföra dig här!!!!

Så nu är det Jorma Design på heltid framöver.

Med vänliga hälsningar

Jorma Koski, president of Jorma Design.............

Posted

Grattis Jorma :) Du har ju också arbetat hårt för det här ;)

Tror säkert det kommer till att gå jättebra

MVH/Mats

Posted

Inte "grattis" herifrån, men et stort Dansk "Tillykke".

Jorma kablerne spelar forfarende här mellom CD samt mellem försteg och A60. Nu venter jeg spänt på at se/få höra vad som Jorma Design finner på av nyheter fremover???

Guest Jorma
Posted

Tackar för lyckönskningarna. :)

Det kan kanske behövas i framtiden.

Jan, jag har en del på gång och det är bla. en vinylkabel som jag har tagit fram en ny ledare till. Det är alltså inte tonarmskabel utan den som går från vinylspelaren till RIAdelen. Den första prototypen var planerad att tas fram nu i dagarna, men jag har fått skjuta på det till augusti pga. Japanordern.

Den kommer i No.1 serien och No.2 serien i 2 versioner av vardera serien.

Dels blir det med RCA-RCA och dels med 5-polig vinklad DIN-RCA.

Det har frågats om en sådan kabel från flera håll i Sverige.

Jag har haft den i tankarna sedan 1,5 år tillbaka och när nu även Japanerna frågade om vinylkabel och jag sedan snackat runt med mina olika distributörer så har dom så gott som samtliga blivit intresserad av den. Tidigare var den för dyr att ta fram i den lilla mängd som jag då räknade med, men nu ser jag att den kan kanske gå runt ekonomiskt. Det är dyrt att ta fram en ledare enbart till detta, men jag tror att den blir användbar till nästa kabelserie också.

Det kommer alltså en ny serie kablar som kommer att visas första gången på nästa CESmässa. Den tas fram i samarbete med Mårten Design och den blir inte billig. Du vet nog vad det handlar om Jan. Du såg ju bilderna på Supertreffen. :cool:

Jag hoppas bara att tiden räcker till så att jag får dom klara tills dess.

Posted
Det kommer alltså en ny serie kablar som kommer att visas första gången på nästa CESmässa. Den tas fram i samarbete med Mårten Design och den blir inte billig.

Men säkert välljudande :mm:

Fram med kameran Timbre och ge oss bildreportage!! :)

produkter Made In Sweden gör sig påmind.. Grattis!! :)

Posted

Tillykke Jorma

Dine kabler forsyner hele LAMM setup'et + Audiostatic elektrostater til kundernes store glæde (og min).

De bliver flere, de danske kunder.

mvh

Gert

Guest Jorma
Posted
Tillykke Jorma

Dine kabler forsyner hele LAMM setup'et + Audiostatic elektrostater til kundernes store glæde (og min).

De bliver flere, de danske kunder.

mvh

Gert

Hej Gert,

Det skulle vara trevligt att höra din anläggning nu när du har bra kablar i den också :)

Mvh Jorma

Posted

Skickar glada lyckönskningar till dig :)

Ett välgångsråd!

Skynda långsamt?

Det är lätt att man tar i för mycket när man blandar jobb och hobby för att det är så kul!

Mvh Anders :)

Posted

Hej Jorma !

Om nogen, har du virkeligt arbejdet hårdt og dygtigt for dette her (HiFi på et højere plan). HiFi-industrien/verdenen har virkeligt brug for al den hjælp den kan få fra "rigtige" HiFi-entusiaster (som virkeligt både kan høre, og ved hvad det drejer sig om). Vi har brug for folk som dig, til at videreformidle HiFi i sin bedste form (der findes alt for mange uduelige "sælgere" inden for denne branche - ødelæggende for HiFi-kulturen !).

Alt muligt held fremover !........... Hils Ewa !

Mvh

Guest Jorma
Posted

Tackar igen för lyckönskningarna.

Anders.s, det är inte lätt att skynda långsamt när orderna kommer in, men det har varit tufft det sista året med heltidsjobb och detta samtidigt. Nu blir det väl en del luckor hoppas jag. Men en lugn sommar blir det inte. Jag har en beställning på G fick jag veta igår från min USAdistributör som ska till Audio Federation i USA.

Audio Federation

Dom har tagit god tid på sig och har tydligen testat en hel del olika kablar för att utöka kabelsortimentet. Dom hade mina No.1 på test i vintras och har precis fått hem en omgång igen för slutvärdering. Dom är grundliga och har en del kunder med i testpanelen innan dom bestämmer vad som ska finnas i butiken. Kommer den ordern nu så är hela sommaren räddad med jobb, men jag hoppas att dom tar god tid på sig :)

Carsten, jag har lite kvar av dom goda ölen som du fixade åt mig i samband med Supertreffen. På fredag är det midsommarafton och då ska några av dom avsmakas tillsammans med mina grannar. Jag får försöka ta en tur till Viborg framöver för att fylla på ölförrådet :)

Ewa hälsar tillbaka.

Posted

Jorma !...........

Du skal være hjerteligt velkommen her i Viborg (vi kan sagtens byde på overnatning og så videre) !............... Du siger bare til !.......... Hvad syntes du forresten om de mørke øl fra Hancock ?..........

Jeg skal prøve at arrangere et lille besæg i det svenske her i løbet af sommeren !......... Det kunne være hyggeligt !............

Vi snakkes ved !.........

Mvh

Guest Jorma
Posted
Jorma !...........

Du skal være hjerteligt velkommen her i Viborg (vi kan sagtens byde på overnatning og så videre) !............... Du siger bare til !.......... Hvad syntes du forresten om de mørke øl fra Hancock ?..........

Jeg skal prøve at arrangere et lille besæg i det svenske her i løbet af sommeren !......... Det kunne være hyggeligt !............

Vi snakkes ved !.........

Mvh

Du kanske skulle ta och försöka passa in så att du kan få en lille titt på Mårtens nya prototyper som kanske kan vara klara under sommaren :cool:

Hancocks mørke øl var lømskt god. Man får passa sig bara för att ta för många samma kväll. :black:

• 2 weeks later...
Guest Jorma
Posted

Nu är sommaren definitivt räddad. Inga fritidsproblem här med klartecken från en Hongkong distributör i förra veckan och fin beställning i lördags som ska till Audio Fedreation i USA. Dom har beställt en knippa No.1 högtalarkablar. Signalkablarna är dom inte helt klara med ännu, men högtalarkablarna var det dom och deras kunder föll för i första hand!!!

3 kunder lånade hem kablarna och 2 köpte. Den tredje lämnade argt tillbaka dom med orden:

"Så här får ni inte göra. Jag har inte råd med dom just nu, kan jag låna dom ett tag till." :D

Det blir kvällar och helger som får användas till USAkablarna då vardagarna redan är pantade till Japankablarna.

Guest Jorma
Posted
:)  :app:  Lite sent men även jag infaller i kören och önskar dig ett stort

LYCKA TILL.

Hoppas att det stora språnget blir framgångsrikt.

Jag tackar för det Bravo.

Det ser bra ut nu, men om det fungerar framöver vet jag inte.

Jag vet bara att jag blev tvungen att välja mellan en fast inkomst eller en osäker som detta. Men jag hade nog ångrat mig resten av livet om jag inte hade försökt iallafall. Jag är optimist och kommer inte att ångra mig även om det inte skulle lyckas :)