Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag hörde idag Cajsastina Åkerström sjunga Olle Adolphsson´s "Nu har jag fått den jag vill ha".....ja det kan man ju fråga sig. :clown: Skivan kan vara härligt fin och den släpptes igår. Jag ska nog köper den med det snaraste.

Posted

hörru gcs, för en gångs skull verkar det som om vi är överens!

Fick mitt ex med posten idag och den har snurrat två gånger, tror till och med att jag skall köpa ett ex av den till min ömma moder...

/ptr

Posted

Jag har varit på vippen å köpa lite Cajsastina flera gånger...kanske skall ta tag i det nu!? Vilka fler skivor är att rekomendera med henne? SKiljer sig stilarna över de olika skivorna eller "håller hon linjen"?

...enda Cajsastina jag har är nog med nyckelharpskan.....

\\K-man

Posted

vid sidan av den nya,

37479.jpg

"de vackraste orden" (2005)

så gillar jag

16256.jpg

"Cajsastina" (1994)

och

16245.jpg

"Klädd för att gå" (1996)

När jag tänker efter så har jag nog inte (som jag kan påminna mej) hört

16265.jpg

"Cirklar" (1998)

den poppiga skivan jag skulle tro Mattias hintar mot

16235.jpg

"Picknick" (2002)

Tycker jag är hennes ojämnaste, har inget mot popigheten däremot..

Alla dom fyra "gamla" albumen går att inhandla för 49 pix hos Hasse i Nossebro.. Och säker lika billigt hos andra handlare, men det får man kolla upp själv..

/ptr

Posted

Härligt, där har vi hela listan.

Jo om Picknick är det nog ojämnheten tillsammans med just det lite moderna och poppiga som jag skrev, det blir lite för mycket. Men den är ändå njutbar på sitt sätt :)

/Mattias

Posted

Mittåt! Nu har jag lyssnat en del på Cajsastina Åkerström och tycker nu att den kanske ändå inte är så bra som jag först trodde. Om vi tar låten "Nu har jag fått den jag vill ha" så tycker jag att hon nyanserar fel och vidare så sjunger hon på ett ganska nasalt sett som jag inte gillar. Men vad jag fallit för förstår jag nu är hennes komp och då tänker jag speciellt på Steve Dobrogosz som är en höjdar som pianist. Ta den du plundin. ;)

Posted

En riktigt bra skiva!!!!!!!!!!!!

Inspelad live i studion 20-22 december uppbackad av Steve Dobrogosz på piano

Backa-Hans på kontrabas och Johan Löfcrantz slagverk /percussion.

Av de totalt 10 spåren är 5-6 riktigt bra och gjort på ett klart personligt sätt.

Det är bara att köpa!!!

Mvh

JMlab :app::):D

Posted
Inspelad live i studion

Ja det står så på skivan och det kan nog stämma men Cajsastina Å står och sjunger i ett separat ljudisolerat rum helt skilt från kompet. :)

Guest Zalve
Posted
En riktigt bra skiva!!!!!!!!!!!!

Inspelad live i studion 20-22 december uppbackad av Steve Dobrogosz på piano

Backa-Hans på kontrabas och Johan Löfcrantz slagverk /percussion.

Av de totalt 10 spåren är 5-6 riktigt bra och gjort på ett klart personligt sätt.

Det är bara att köpa!!!

Mvh

JMlab :app:  :)  :D

Kan man inte få den i instrumental version ? :app:

• 6 months later...
Posted

Då fick man tummen ur och skaffade denna skiva. En riktig goding! :mm: Tack för tips!

Gillar framförallt spåren som hennes far skapat och hon gör spåren på ett härligt och självklart sätt....

Härliga musiker dessutom!

Läste lite på hennes hemsida, http://www.cajsastina.com/ Cajsastina har skiva på gång, med samma musiker dessutom :mm: jag citerar hemsidan; "I skrivande stund arbetar CS och musikerna från "De vackraste orden" med färdigställandet av uppföljaren som planeras att släppas under våren 2006."

/Mattias :)