MRBIG Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 Har ett bra tag kört med Supras EFF-ISL Analog kabel och tycker att den funkar mkt bra, men men. tänkte om någon på forumet har kört en kabeltest med Supran inkluderad? Quote
datar Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 Hej! Jag har EFF-ISL på både 1 meter och en uppsättning på 5 meter. Skillnaden mellan 1 metaren och 5 metaren är fullt hörbar. Även om ljudet inte är så jättelångt ifrån varandra så är Supran att föredra i sin standardlängd. Jag har jämfört Supran med min TaraLabs Axiom kabel hos Hifiklubben och här gör verkligen inte EFF-ISL kabeln ifrån sig även om jag själv tycker TaraLabsen är lite bättre. Minns att jag även provade EFF-ISL mot en Audioquest kabel av motsvarande pris men här kommer jag ihåg att Supran var bättre! Jag har tyvärr inte jämfört kabeln mot många olika märken men personligen tycker jag EFF-ISLen är en mycket prisvärd kabel! Så bra att jag köpte två uppsättningar att ha mellan mina två dj cd spelare och mixerbordet när jag hade sådana. Quote
JMlab Posted June 16, 2005 Posted June 16, 2005 Det beror på vilken nivå övriga grejor ligger på så länge som man befinner sig på "någorlunda sansad "nivå är supran en klart prisvärd kabel men går man upp på mer avancerade anl.så kan man få ut en hel del mer ,har provat den mot div. Tara lab,Harmonic Technology,Acustic Zen mfl.Men det är lite att jämföra päron&äpplen dvs det är väldigt stor skillnad i priset mellan EFFL-IS och tex AZ Silver Reference,men som alltid är det bra att ha balans i allla led. Mvh JMlab Quote
Trust_your_ears Posted June 16, 2005 Posted June 16, 2005 Har ett bra tag kört med Supras EFF-ISL Analog kabel och tycker att den funkar mkt bra, men men. tänkte om någon på forumet har kört en kabeltest med Supran inkluderad? <{POST_SNAPBACK}> Jga har själv en supra EFF-ISL mellan för och effektsteg. Den är ren och balanserad om dina andra grejor inte är för "mörka" kan jag förstå att du är nöjd. Jag har jämfört den med Nord -OSt Black Knigt flat line (mycket råare och onyanserad) och med Van del hul i samma prisklass( var är "luften och rymden io inspelningarna?) samt med Van del hul First ultimate (lite mer skimmer och något djupare bas men +2000-). Hälsningar Trust your ears! Quote
MRBIG Posted June 16, 2005 Author Posted June 16, 2005 En får tacka för inläggen Har förövrigt ett Rotel RB1080 steg, som under natten bara "la ner" på ena kanlen!! Har fått det repat och en mod. i strömdelen fick göras. Har någon på forumet också haft sådana incidenter med era prylar? har förövrigt steget kopplat via en Supra grenkontakt (Avsäkrad). Väl mött Quote
Bubben Posted June 16, 2005 Posted June 16, 2005 Har jämför Supran med Clou Red jaspis, AQ Diamondback, Tara Labs Prism 33 & 55i och Biltemas Rosa. Biltema var sämre, men de övriga var bättre. Det beskriver ungeför vad jag tycker om Supra...inte mycket. Vad jag inte tyckte om med Supra var att den är lite spretig, men framförallt dynamikfattig. Allt låter lika högt. Det där riktiga crescendot släpper alldrig riktigt loss. Man bara väntar och väntar men det kommer aldrig... Och nej, jag beskrev inte just min senaste middag för två. Quote
Bravo Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Har haft nämnda kabel och jämfört den mot flera olika i liknande prisklass, den står sig mycket bra. Man fick gå upp bra mycket i pris innan det blev en kamp. Däremot är ju systemanpassningen viktig, i vissa system kan det säkert bli fel, iandra är den pricken över i. Quote
drpatrik Posted June 26, 2005 Posted June 26, 2005 Jag har endast Supra kablar i min anläggning. Jag använder EFF-ISL 1m mellan min SACD spelare (Denon 3900) och mellan processor (SP31) och det ena av mina två slutsteg (A30.3). I övrigt har jag Supra Sword, Supra Ply 3.4/S, EFF-IXLR, LoRad, HDMI samt X-Zac. Jag tycker att kabeln ifråga låter mycket bra. Har mest använt Van Den Hul samt Tara i min gamla anläggning. /Patrik Quote
Recommended Posts