Timbre™ Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 Så har det blivit dags att presentera de första bilderna på den omtalade Göteborgsbänken. En lokal innovation som förmodligen får sina första entusiastiska ägare i Göteborgsområdet. Soliditet, dignitet och hantverk är honnörsorden... :cool: Quote
Timbre™ Posted June 13, 2005 Author Posted June 13, 2005 Här får ett Audia Flight 100 stereoslutsteg vara första testpilot i hyllan. Vi skall kika på parametrar som tyngd, stabilitet, ventilation och frikoppling från golvet. En del allmänna ljudintryck kommer också att ingå i paketet. Quote
Govinda Posted June 14, 2005 Posted June 14, 2005 OOOOOOOOliiiiiiiiiiiidligt spännande Kunde man få se en bild rakt framifrån också Mvh Anders Quote
Engelholm Audio Posted June 14, 2005 Posted June 14, 2005 Hej, Va kul! Jag letar efter ny bänk men då med sidorna täckta. Quote
oLjud Posted June 14, 2005 Posted June 14, 2005 Perfekt.... jag är oxå ute efter en ny bänk. Måste säga att det ser väldigt intressant ut GE mig mer bilder och info !! Quote
K-man Posted June 14, 2005 Posted June 14, 2005 De hantverk jag sett från denna "källa" innan har sett väldigt välgjorda och fina ut, så detta kan bli RIKTIGT bra! \\K-man Quote
Timbre™ Posted June 14, 2005 Author Posted June 14, 2005 Det blir bilder ur skilda vinklar och perspektiv. Träarbetet är mycket rustikt och det går bra att kontakta tillverkaren för uppgifter på utföranden och priser. Mailadressen kommer i slutet av tråden. Quote
juha Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 Känner mig som en hund som stirrar på en hand med en sockerbit Quote
Govinda Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 Känner mig som en hund som blivit snuvad på benet. Känslan är hårfin för att hålla hålla nerv i tråden mvh Anders Quote
datar Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 Vilka bildteasers!! Ska du eventuellt prova hyllan i hemmamiljö Timbre? Quote
Kraudio Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 Intressant, de verkar ju stå på god fot, iallafall........... Kraudio Quote
IcedEarth Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 det man ser på bilderna påminner lite om quadraspire. /rillo Quote
Timbre™ Posted June 15, 2005 Author Posted June 15, 2005 Quadraspireinspirationen går inte att ta miste på... Här är det solida benprofiler som håller samman hyllorna och det finns ingen fanér så lång ögat kan nå. Sammanfogade solida stycken i ren sonusfaberstil. Hyllan kan givetvis beställas efter användarens önskemål vad gäller mått, materialval och personlig stil. Här ser vi utgångsmodellen med perforerade metallplattor inlagda i hyllplanet under respektive apparat. Med en Audia Flight 100 kan det kanske vara skäl att ha tillgång till ymnig lufttillströmning för livslängdens skull. En intensiv, kontinuerlig värme förkortar tillvaron med ungefär hälften för vissa komponenter enligt beräkningar som Accuphase har gjort på sitt klassA-förstärkeri. En god ventilation nerifrån och upp kanske kan dämpa processen en aning och alternativet är ju att slå av strömmen mellan varven. Quote
oLjud Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 Ge oss fler bilder nu.... orkar inte vänta längre Quote
Gebex Posted June 16, 2005 Posted June 16, 2005 Mycket fina hyllplan!!!! Om jag kan få två hyllplan och en bänk som är max 47 cm så är jag intresserad. Quote
EuphoniC Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Det var det envisaste sicken retsticka till tråd Quote
Timbre™ Posted June 18, 2005 Author Posted June 18, 2005 Det var det envisaste sicken retsticka till tråd Trådhastigheten är en variabel... Här ser man sammanfogningen av hyllplanen. Utförandet anpassas efter personliga önskemål när det gäller träslag, storlek och form. Som en parkett i flera plan. Quote
Timbre™ Posted June 18, 2005 Author Posted June 18, 2005 Det finns lite olika skolor inom området hifimöbler och apparatfundament. Tyngd och stabilitet är preferenserna för denna konstruktion. Det egna tweakandet kan gå vidare med val av apparatfötter för respektive apparat. Med förmonterade BDR Cones på Audio Aero Capitole blir det ju frestande att fortsätta med Pucks mot hyllplanet... Quote
oLjud Posted June 18, 2005 Posted June 18, 2005 Ser mycke fint ut d där Stilrent och praktiskt, precis som jag vill ha det Hur mycket väger möbeln? Ser att det går att få TV-storlek på möbeln oxå. Inte dåligt Quote
Timbre™ Posted June 18, 2005 Author Posted June 18, 2005 Ja, TV:n har tagit över den gamla bänken och det finns även plats för ett Titan nätfilter från IsoTek. Detta rack har rörprofiler som ben och Q-dampers mot golvet som alternativ till Soundcare SuperSpikes. Här finns öppningar för egna varianter. Quote
Timbre™ Posted June 18, 2005 Author Posted June 18, 2005 Allt övervakat av en hifimus från Skåne... Quote
Timbre™ Posted June 18, 2005 Author Posted June 18, 2005 Priset var en överraskning och intresserade kan ta direktkontakt med konstruktören på adressen: daniel.rhedin@se.nyklogistics.com Bilderna är tagna hemma hos earwin som har uppgraderat på flera plan. Tack för en trevlig söndagseftermiddag mitt i stressade skolavslutningstider! //Timbre Quote
Kero Posted June 20, 2005 Posted June 20, 2005 Är lite nyfiken på bänken, har dragit iväg ett mail till adressen som publicerades ovan men har då inte ännu fått något svar. Quote
datar Posted June 20, 2005 Posted June 20, 2005 Tillverkaren kanske har fullt upp med att producera möbler? Jag får också tillägga att det nya racket är mycket fint! Quote
Recommended Posts