Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lovade en fortsättning i Von Schweikert tråden om min hemmabioanläggning. Den gör inte bort sig den heller.

Hemmabiosystem 5.1

Förstärkare: Pioneer VSX-AX10I

VR4019.jpg

Dvd: Pioneer DV868AVI

VR4020.jpg

PlasmaTV: Pioneer PDP504HDE

VR4013.jpg

Fronthögtalare: JM LAB 946 / Subwoofer: JM LAB SW900

VR4018.jpg

Frontarna en gång till

VR4016.jpg

Centerhögtalare: JM LAB CC901

VR4015.jpg

Surroundhögtalare: JM LAB SR900

VR4012.jpg

Helhetsbild över systemet

VR4017.jpg

Stolen på bilden är en aning felplaserad på bilden vi satt just då och njöt till

cd:n KODO Mondo Head på Von Schweikert VR4-Sr och audio analouge maestro som står uppställda på den andra sidan rummet.

Kablage: Harmonic Tech Pro 12 Melody Line

Supra 3.4 Ply

Monster Cable Firewire

Monster cable Hdmi

Även detta system är inhandlat på Ultimate sound i Vimmerby.

Tack Jörgen än en gång för all tid och energi du har lagt ner.

Har funderingar på att byta till 937 Be.

Posted
Ojoj, ett riktigt härligt system!  :app:

Kanske skulle passa med ett Grendel eller annat kraftigt slutsteg :?:

Funderar på AudioNet.

Har lyssnat en del på dessa skapelser och dom låter grymt bra.

kan inte uttala mig om Grendel för att jag har ej lyssnat på deras produkter än.

Posted
:D Du måste vara riktigt nöjd med vad du har fått ihop. Kan ju inte säga annat än att jag gärna skulle vara i din sits :mm: Är det lika bra som det ser ut eller finns det något du skulle vilja ändra på? I vilket fall som helst så får jag gratulera till ett väldigt fint system och ett extra grattis till dina Von Schweikert.
Posted

Kul med ett helt Electra system, jag har nästan exakt samma system förutom frontarna och plasman.

Jag skulle gärna vilja byta ut mina 926:or mot ett par 936:or så hur tycker du att det fungerar att driva 946:orna med AX10:an, jag förmodar att du bi-ampar dem?

• 6 months later...
  • 4 months later...
  • 3 years later...
Posted

Där ligger inga bilder utan en länk till den här bildtråden och samtliga bilder uppladdade av K-man ligger kvar. Fanns det något mer har jag ingen aning men där finns inga av de så irriterande bildkryssen... :)

• 1 year later...
Guest Niklas F
Posted

Kompisen kör med precis samma högtalar setup som dig förutom subben då, låter riktigt bra.

Har själv sr800s som bakre och dom kommer jag inte göra mig av med i första taget.