Guest Audio Concept Posted June 10, 2005 Posted June 10, 2005 Nu finns Electrocompaniets produkter att se och lyssna till. Först på plats är cd spelaren EMC 1UP. Vi snackar om ett riktigt lyxbygge som inte lämnar någon oberörd, vare sig det gäller estetiska eller ljudmässiga kvaliteter. EMC 1UP Investering 37 150.- mvh, Audio Concept, Robert Quote
LydMekk Posted June 12, 2005 Posted June 12, 2005 Hva er grunnlaget for prisen i Sverige ? Den norske er kr. 29.900,-, skulle da bli rundt SEK 32.890,- i Sverige ? Mye frakt ? Skal være en fin spiller, men det finnes mye idag til rundt 30K... Quote
Guest Audio Concept Posted June 13, 2005 Posted June 13, 2005 LydMekk, Senast jag kollade (fredag) var kursen 1.164 SEK/NOK vilket ger priset 34 800 SEK - om du bara räknar med skillnaden i kurs. Mera generellt, - har jag för mig att det rekommendera priset i Norge är ca. 34 000 NOK. I England är priset ca. 40 500.- När det gäller priserna i Sverige så använder vi alltid de priser som rekommenderas av producenten. 37 150.- är det pris som rekommenderas av Electrocompaniet för EMC 1UP inom EU. På så sätt kan alla hålla samma priser, och man slipper att tjafsa om det. Det tycker vi är bra och en fördel för alla. Sedan finns det alltid lokala återförsäljare som avviker och använder egen prissättning av någon anledning. Varför någon avviker från den rekommenderade prissättningen måste man fråga dem om. Med tanke på den kvalitet och ljudåtergivning som EMC 1UP erbjuder framstår det rekommenderade priset som lågt i jämförelse med mycket annat i marknaden. Börja därför med en provlyssning. Vid faktiskt köp av produkter finns det alltid utrymme att göra en bra affär. Utgångsläget är dock alltid produkternas rekommenderade pris. Mvh, Audio Concept, Robert Quote
Recommended Posts