Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har snacaakat med WBT,s exportchef idag och han sä att dom nya Nextgen RCAkontakterna är i produktion och att han skicker en omgång av vardera koppar och silvervarianterna till mig på måndag för utvärdering.

Jag hoppas att hinna med detta under Julen och återkommer med rapport om hur dom låter.

Posted

3 par 1,5 meter långa identiska kablar är klara förutom WBTkontakterna på 2 par som jag inte har fått hem ännu. Det verkar sinka med leveranser nu i Jultider, men dom landar förhoppningsvis imorgon.

Det paret med Bulletplugs i silvervariant har lite försprång då jag har använt dom ett par veckor. Så WBTkablarna ska först köras 4 dygn i kabelbrännare för att sedan få gå ett par dygn i anläggningen innan jag gör utvärderingen.

Och den kommer att ske i 4 olika anläggningar.

Så det tar någon vecka till innan jag vet vart det lutar.

Det kommer rapport när jag vet mera.

Guest Rydberg
Posted

Varför kör man i kabelbrännare? Subjektivt tycker jag mig ha hört fenomenet med inspelade kablar men jag har ännu inte hört en vettig förklaring.

Posted

Det är Nordosts CBID 1 (Cable Burn In Device 1) som jag använder.

Det tog mycket lång tid för att spela in mina signalkablar av frmförallt modell No.1 som gjorde att jag skaffade denna apparat. Björn hade den hemma och jag köte den på vad han sa. och det stämde.

På några dygn gör den samma arbete som tar flera veckor i en cdspelare.

Och slutresultatet blir tom. bättre än att enbart köra kablarna i anläggningen.

Du kan läsa lite mer om den här:

http://www.nordost.com/reviews/reviews.cfm

Jag hittar inte någon Nordostbrochyr på deras hemsidor.

Guest Rydberg
Posted

Oki, tack för tippset, ska läsa om de har nån vettig förklaring.