Gebex Posted June 4, 2005 Posted June 4, 2005 Jag är på jakt efter en HiFibänk som är dubbelbredd, har två hyllor alltså två hyllplan förutom överliggande skiva. Den skall inte vara över 50 cm hög. Helst i körsbär men annat trä kan fungera också. Om det finns barnsäkra glasdörrar framtill så är det ett plus men det är inte helt nödvändigt. Jag har letat en hel del men inte lyckats hitta något. Är det någon som har ett tips på en bänk som kan fungera? Quote
dominik S. Posted June 5, 2005 Posted June 5, 2005 Du kan kolla Solid Tech nya Radius serien. En bänk som heter Solo. Aluminium ben finns i olika längder. De som borde passa dig är ca 17,5 cm långa. De som bänken står på är ca 7 cm långa och varje hylla är ca 2 cm hög. Hyllor finns i olika träslag. 17,5 cm benen är mellan de två översta hyllor. Quote
Timbre™ Posted June 5, 2005 Posted June 5, 2005 Har precis varit hos Jorma och det är bara att hålla med. Radiussystemet är otroligt läckert och valnötshyllorna var en perfekt matchning till Coltraneparet. Quote
Gebex Posted June 6, 2005 Author Posted June 6, 2005 Dom är fina men min fru tycker inte om dom tjocka benen. Eftersom jag har stereon i vardagsrummet är WAF mycket viktigt. Quote
marbrink Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 Gebex, Jag rekommenderar Quadraspire. Då kan du bygga hyllan precis som du vill ha den. Det finns tre olika storlekar på hyllorna, olika tjocka ben i svart eller silver som är i olika höjder, massor av olika finishar på hyllorna med mera att välja på. Man kan med andra ord bygga den precis som man vill ha den. Ex. vis om man vill ha en glashylla högst upp eller vill ha olika färger på benen av någon anledning. Kanon tycker jag! På www.quadraspire.co.uk så kan man bygga sin hylla. De här färgerna valde jag. Ek och silver... Quote
barbaresco Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 Quadraspire ser verkligen snygga ut, var köper man och hur ligger de prismässigt jämfört med Solid Tech ? Quote
Terminator Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 Svensk generalagent är: Audioactive Musicreproduction Smedjegatan 29 35246 Vaxjo Sweden PHONE: 0046 470 469 90 FAX: 0046 470 469 93 Till exempel Ljudkompaniet i Uppsala har prislista över ett antal olika bänkförslag. Mycket snygga bänkar! Quote
marbrink Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 Prislista över deras produkter finns på http://www.audioactive.se/ Priset är väldigt beroende på vilket utförande man väljer. T.ex. så kostade min bänk med silverdistanser och tre Large hyllor 4250 kr om jag inte minns fel. Skulle jag ha velat ha fyra hyllor som väl är standarden bland hifihyllor skulle priset gått upp till 5500 kr tror jag. Det fina är att jag kan välja att bygga på det här i efterhand. Jag funderar t.ex. på att sätta en hylla i klarglas eller akryl högst upp snart. Quote
Timbre™ Posted June 7, 2005 Posted June 7, 2005 Så här tar det sig ut med glashylla på toppen. Quadraspire hos Balance i Jönköping. Lasse Andersson använder Quadraspire även i hemanläggningen. Årstiderna växlar fort... Quote
marbrink Posted June 7, 2005 Posted June 7, 2005 Quadraspire har distanser för mellan 100 mm och 326 mm. Man sätter dit så många hyllor man vill. Det borde uppfylla kraven på max 50 cm högt... Quote
Gebex Posted June 11, 2005 Author Posted June 11, 2005 Tack för tipsen. Jag skall titta närmare på detta alternativ. Quote
Recommended Posts