Jump to content

Recommended Posts

Posted

Träff hos Audio Concept,

Hantverkargatan 59 på Kungsholmen i Stockholm

Lördagen den 4 Juni efter stängningsdags (kl.16)

Robert Grubstad kommer bl.a. att demonstrera sin nya luftlagrade tangentialtonarm. Den möjliggör enkelt byte av pickup så han kan demonstrera skillnaden mellan pickuper i olika prislägen - något man ytterst sällan får vara med om. :mm:

highend49.jpg

Alla är välkomna med förslag och önskemål.....

Som gengäld lovade jag att ta med några bra inspelningar från min samling på 3000+ skivor. I flera nummer av HiFi+ skriver Richard S. Foster och Roy Gregory om skivmärket Mercury Living Presence och jämför olika utgåvor. Speciellt en skiva nämns hela tiden och det är Dorati - Firebird. Denna råkar jag ha i en RFR-1 utgåva men annars har jag större urval av RCA Living Stereo, EMI och DECCA och däribland många förstautgåvor ;)

- Detta är inte tänkt att bli en demonstration av och jämförelse mellan original och återutgåva men många kommer nog att bli överraskade hur pass bra gamla inspelningar kan låta....

Mvh

Eliot

Posted

Det skall bli trevligt att träffas :mm:

- Jag tar med en kompis från Uppsala...

Glöm inte att det är Stockholm Maraton idag så ni inte väljer "fel väg". Här är sträckningen och då förstår ni också vad som är avspärrat:

SM_Karta-03_svensk_liten.gif

Hoppas det tråkiga vädret gör att fler kommer till Audio Concept och inte tvärtom ;)

- Efter att ha läst Timbre's trevliga reportage Musik på Söder där man spelade Ray Browns Soular Energy som lite av slutvignett och höjdpunkt tänkte jag att det vore ju en skiva att ta med ;)

Min version är numrerad utgåva från 80-talet :mm:

//Eliot