klas Posted May 25, 2005 Posted May 25, 2005 Har sedan ett tag varit nöjd ägare till en Musical Fidelity X-can Vs samt ett par Sennheiser 650, men känner till att ganska många brukar byta rör på dessa burkar. Läste t.ex ett litet test på följande adress http://www.rock-grotto.co.uk/valvetest.htm Är det någon som har nå´t erfarenhet av V2:an vad gäller rörbyte enl. testet så blev det ganska stor skillnad, så lite sugen att pröva själv blev jag ju... Quote
Bravo Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 Jag har bytt till Mullardrör och ljudet blev mjukare och lugnare, kändes mera ansträngt innan. Quote
Roq Posted May 28, 2005 Posted May 28, 2005 klas: Jag bytte också till Mullard-rören efter att ha läst den artikeln. Jag håller med om det de skriver - att ljudet blir mycket mindre ansträngt. Ett ordentligt lyft tycker jag! Har nu haft rören i 2 år i X-canen och vill absolut inte byta tillbaka til orginalrören Quote
klas Posted May 29, 2005 Author Posted May 29, 2005 Rog: Ja, det låter ju bra! Får helt enkelt ta och byta själv. Nå´t tips om bra ställa att shoppa mullardrör,kanske? Klas Quote
stargazer Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Jag köpte ett par matchade Mullard E88CC igår kväll (har inte hunnit testa dem ännu...) till min Pathos. Köpte av Roland Johansson Trevlig, han Roland :cool: Quote
Recommended Posts