Jörgen_G Posted May 19, 2005 Posted May 19, 2005 Vid kvällens köksbord avhandlas ämnet Orff:s Carmina Burana och det faktum att den saknas i vår samling. Har någon av skribenterna förslag på bra inspelningar av verket? :)/Jörgen G
eliot Posted May 19, 2005 Posted May 19, 2005 Det har redan varit på "tapeten" För lite över ett år sedan då jag var precis ny på detta forum så gick tråden: Carmina Burana - Carl Orff, Vilken inspelning "måste" man ha ?! Mvh, Eliot
Jörgen_G Posted May 20, 2005 Author Posted May 20, 2005 Det har redan varit på "tapeten" För lite över ett år sedan då jag var precis ny på detta forum så gick tråden: Carmina Burana - Carl Orff, Vilken inspelning "måste" man ha ?! Mvh, Eliot <{POST_SNAPBACK}> Tack eliot - där finns ju allt jag behöver! Sökfunktion fungerar illa för mig här på Euphonia och jag letade inte så långt tillbaka manuellt. Det är BIS-skivan med kammarversionen som min fru tänkte på. Själv är jag som vanligt traditionalist och föredrar ett fullstort framförande. mvh/ Jörgen G
eliot Posted May 20, 2005 Posted May 20, 2005 Jag sökte ju i minnet ....och jag kom så väl ihåg tråden då det var då som jag gjorde mina första "stapplande" inlägg på detta forum. Det var en trevlig tråd som är väl värd att lyftas fram igen //Eliot
Jörgen_G Posted May 20, 2005 Author Posted May 20, 2005 Jag fortsätter mina frågor och funderingar kring ämnet till den andra tråden, som eliot redan hänvisat till: Tidigare tråd om Carmina Burana Jag har bett moderatorerna låsa denna tråd, så skriv i den andra Carmina Burana-tråden. mvh/ Jörgen G
Timbre™ Posted May 20, 2005 Posted May 20, 2005 En historisk tråd så tillvida att det är den första (tack för det, alla medverkande!) Euphoniatråd som låses. Nu får vi se om admknapparna fortfarande fungerar...
Recommended Posts