akktustakki Posted May 18, 2005 Posted May 18, 2005 Pressen har ju hyllat denna nya platta med gamle "the Golden God". Och jag får nog stämma in i kören. Med "Mighty Rearranger" så klipper gubben till ordentligt. Jag tänker inte ge mig in på någon seriösare recension men här finns defenitivt riktigt bra musik, om man gillar lite udda material. Med udda menar jag inte något påhittat dravel bara för att vara annorulanda, tvärtom, här finns en genuin respekt för det han håller på med, dvs i grund och botten bluesbaserad rock med lite stick av mellanöstern och hederligt flum. Vistt finns Zeppelininfluenserna där men inte övertydligt. Jag tycker det är mr Plants egen platta och klarar helt klart att stå på egna fötter för lång tid framöver. Den växer efter ett par lyssningar, vilket brukar vara ett gott tecken på bra musik. En klar passning till tidigare tid är själva fordralet, vilket är konstruerat som det vore en vinylskiva. Man får ett icke plastfordral, dvs ett riktigt konvolut i miniformat med innerpåse i papper. Yeah ! Ge denna skiva några timmar att växa och sätta sig, så tror jag att man kommer att ploka fram den titt som tätt i framtiden också. Jag har kört den runt nu i ett par omgångar och den känns bättre och bättre. Inte alls illa, mr Plant. Inte illa alls. Quote
klas Posted May 19, 2005 Posted May 19, 2005 Spännande, den hamnar i shopping-korgen Om du gillar plant & Zeppelin så har du säkert sett/hört " No Quarter" , om inte så rekomenderar jag den varmt! Plant/Page tillsammans med en rätt stor orkester bestående av stråk och div. nordafrikanska instrument, spelandes företrädesvis gamla Zeppelin-låtar, men även ett par nya. Om jag inte är helt felunderättad så spelades det in till MTV-serien "unplugged" i mitten-slutet på 90-talet. finns även på DVD med samma namn, blandat från studio, men även en del tagningar från Marocko (till och med från Marrakesch, tror jag! ) En av de bästa Konsert-DVD jag sett! Quote
ribbon Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 Denna tråd är innsommnad för länge sedan, tänkte bara ge min lilla syn på plantan Köpte den nya plattan med honom och tyckte först vad är detta för skit, men allt eftersom jag lyssnade(behöver lång innlyssningstid min personliga åsikt) så tycker jag nog faktiskt att detta är ett rekomenderat köp LED ZEPPELIN RULES FOREVER :cool: Quote
Recommended Posts