Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu blir det High End... :cool:

Hammarby IF, Café Fåfängan och Söders höjder... :) Det finns många sätt att förgylla tillvaron i Stockholm och den här bildrapporten tar oss upp på eufoniska höjder av sällan skådat slag. Euforiska känslor som smyger sig på... :mm:

Soder003.JPG

Forumspremiär för en hemanläggning som få har hört talas om och ännu färre har sett. Ett glänsande välljud från ett system där detaljerna uppgår i en högre enhet och ingenting är lämnat åt slumpen.

Ett skolexempel på vad matchning betyder.

Soder002.JPG

Missa inte denna presentation - exklusivt på Euphonia... ;)

Soder001.JPG

• Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Ja det kan väl inte låta "bättre" än med en riktig sax - imponerande system :D

Ja, den här gången är det nästan så att man blir osäker... :D

En föraning om vad som komma skall... ;)

Soder005.JPG

Skenet talar sitt eget språk... :mm:

Soder004.JPG

Posted

Pass Labs XA160 låter mycket bra och är riktigt snygga :mm:

- Nu är jag riktigt intresserad av högtalarna som dom parats med :shy:

Posted

Kul att det finns intressanta anläggningar i Stockholmsområdet också - man hade ju nästan börjat tro att alla sådana fanns på västkusten ;)

Finfina bilder som vanligt :mm:

Posted

Träslaget ser ut lite som JM Lab men det är något som inte stämmer :blush

Först reportaget från Solidtech och nu det här. Timbre, du skämmer bort oss med bildreportage! :)

Posted

Tycker oxå att det ser ut som JM Lab. Kan det vara Nova Utopia kanske?

Passarna är ju annars bara så läckra men oj vad stora de är. Ser fram mot fler bilder :mm:

Guest mikael
Posted

Spännande repotage. :mm: Även min röst går till JM-Lab :mm:

/Mikael

Posted

Kikar vi lite närmare på monoblocket så lämnar det precis som beteckningen antyder 160W i 8 ohm. Klass A ger goda förutsättningar för rejäl värmeutveckling och som energikonsument hamnar PASS LABS XA160 i samma division som ett glödande BAT VK-150SE. Ett par av nedanstående monoblock drar kontinuerligt 1100W från strömuttaget men då har man också fått en stor portion välljud inbakad i elnotan... :diss::mm::)

Soder009.JPG

Posted

XA160 har passerat många kritikers öron. Michael Fremer på Stereophile har testat, Anthony H. Cordesman på the Absolute Sound har lyssnat och tyska image hifi har tagit sig en dust med dessa bepansrade tungviktare.

Soder010.JPG

Posted

Och visst finns här mer Pass Labs... :) Ett Gryphon Symphony rack hyser en hel stapel elektronik från Pass Laboratories. Något att kika närmare på... ;)

Soder007.JPG

Posted

Det påminner mycket om den anläggning jag lyssnade på förra sommaren: då spelades på just dessa Pass Labs komponenter och högtalarna var Avalon Eidolon Diamond och källan var Basis skivspelare eller CD-spelare från Ayre. Får se om det är mer som stämmer överens :?::mm:

Posted

Nu blir jag kallsvettig. Dessa prylar vill jag ha! Jag kör ju pass nu men mina grejor är bara entry level. Men jag har nog en aning om hur det kan låta i alla fall.

Jag får gå och vrida på min likadana volymratt och inbilla mig att det står en så där hög x-stapel över och under.

mvh/gurin

Posted

Ja, här går det inte att vilseleda någon och visst är det ett par JMlab... ;):D

Nova Utopia Be finns i tre kabinettsutföranden (Classic, AvantGarde samt Signature) och vilken är då detta... :?::)

Här syns det tydligt att även slutstegshyllan kommer från Gryphon.

Soder012.JPG