Timbre™ Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 Nu blir det High End... :cool: Hammarby IF, Café Fåfängan och Söders höjder... Det finns många sätt att förgylla tillvaron i Stockholm och den här bildrapporten tar oss upp på eufoniska höjder av sällan skådat slag. Euforiska känslor som smyger sig på... Forumspremiär för en hemanläggning som få har hört talas om och ännu färre har sett. Ett glänsande välljud från ett system där detaljerna uppgår i en högre enhet och ingenting är lämnat åt slumpen. Ett skolexempel på vad matchning betyder. Missa inte denna presentation - exklusivt på Euphonia... Quote
shaft Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 Ja det kan väl inte låta "bättre" än med en riktig sax - imponerande system /Shaft Quote
Timbre™ Posted May 16, 2005 Author Posted May 16, 2005 Ja det kan väl inte låta "bättre" än med en riktig sax - imponerande system Ja, den här gången är det nästan så att man blir osäker... En föraning om vad som komma skall... Skenet talar sitt eget språk... Quote
eliot Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 Pass Labs XA160 låter mycket bra och är riktigt snygga - Nu är jag riktigt intresserad av högtalarna som dom parats med Quote
Timbre™ Posted May 16, 2005 Author Posted May 16, 2005 En vink om högtaleriet kommer här... Men först blir det mycket elektronik. Quote
datar Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 Inte för att jag är någon träslagsexpert men ser ut som valnöt på högtalarsidan? Quote
eliot Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 Kul att det finns intressanta anläggningar i Stockholmsområdet också - man hade ju nästan börjat tro att alla sådana fanns på västkusten Finfina bilder som vanligt Quote
Terminator Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 Träslaget ser ut lite som JM Lab men det är något som inte stämmer Först reportaget från Solidtech och nu det här. Timbre, du skämmer bort oss med bildreportage! Quote
Bravo Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 Vilka bilder! Det skall bli intressant, dessutom granngårds. Quote
christopher Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 Där behövs det ingen värme på vintern....med två XA-160 behöver man en bra acc till sommaren . Väntar med spänning på mera bilder. Quote
fredrik Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 Tycker oxå att det ser ut som JM Lab. Kan det vara Nova Utopia kanske? Passarna är ju annars bara så läckra men oj vad stora de är. Ser fram mot fler bilder Quote
Guest mikael Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 Spännande repotage. Även min röst går till JM-Lab /Mikael Quote
Timbre™ Posted May 17, 2005 Author Posted May 17, 2005 Kikar vi lite närmare på monoblocket så lämnar det precis som beteckningen antyder 160W i 8 ohm. Klass A ger goda förutsättningar för rejäl värmeutveckling och som energikonsument hamnar PASS LABS XA160 i samma division som ett glödande BAT VK-150SE. Ett par av nedanstående monoblock drar kontinuerligt 1100W från strömuttaget men då har man också fått en stor portion välljud inbakad i elnotan... Quote
Timbre™ Posted May 17, 2005 Author Posted May 17, 2005 XA160 har passerat många kritikers öron. Michael Fremer på Stereophile har testat, Anthony H. Cordesman på the Absolute Sound har lyssnat och tyska image hifi har tagit sig en dust med dessa bepansrade tungviktare. Quote
Timbre™ Posted May 17, 2005 Author Posted May 17, 2005 Och visst finns här mer Pass Labs... Ett Gryphon Symphony rack hyser en hel stapel elektronik från Pass Laboratories. Något att kika närmare på... Quote
eliot Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 Det påminner mycket om den anläggning jag lyssnade på förra sommaren: då spelades på just dessa Pass Labs komponenter och högtalarna var Avalon Eidolon Diamond och källan var Basis skivspelare eller CD-spelare från Ayre. Får se om det är mer som stämmer överens Quote
gurin Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 Nu blir jag kallsvettig. Dessa prylar vill jag ha! Jag kör ju pass nu men mina grejor är bara entry level. Men jag har nog en aning om hur det kan låta i alla fall. Jag får gå och vrida på min likadana volymratt och inbilla mig att det står en så där hög x-stapel över och under. mvh/gurin Quote
christopher Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 det boder bli lite vinyl om man kollar på toppen av pass högen Tre delat försteg...vill ha Quote
eliot Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 Tre delat försteg...vill ha Den som har flest enheter vinner :clown: Quote
Neodynium Posted May 18, 2005 Posted May 18, 2005 Oj va kul! Vilka bilder!! Tycker det ser ut som ett par Jm lab.. /Neo Quote
Timbre™ Posted May 18, 2005 Author Posted May 18, 2005 Ja, här går det inte att vilseleda någon och visst är det ett par JMlab... Nova Utopia Be finns i tre kabinettsutföranden (Classic, AvantGarde samt Signature) och vilken är då detta... Här syns det tydligt att även slutstegshyllan kommer från Gryphon. Quote
Timbre™ Posted May 18, 2005 Author Posted May 18, 2005 Till slutstegen handlar det om Gryphon Basestation och man kan väl inte säga annat än att kombinationen är helt rätt designmässigt... :cool: Quote
Recommended Posts