K-man Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Tyvärr verkar det som att den stora Svenska sångfågeln har avlidit under en lägenhetsbrand i natt. *sorg* \\K-man Quote
plundin™ Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Tragiskt om detta är sannt, Ekot skiver såhär : Kvinna omkom i lägenhetsbrand I centrala Stockholm omkom på torsdagskvällen en kvinna i en lägenhetsbrand, men den omkomna har ännu inte identifierats. Lägenheten tillhör artisten Monica Zetterlund, hennes anhöriga har underrättats men det är ännu oklart om det är hon som omkommit. Under fredagsmorgonen ska kroppen undersökas vid rättsläkarstationen i Solna och då väntas kroppen identifieras. Det finns inga uppgifter om vad som orsakade branden. © Copyright Sveriges Radio 2004, Djup tragiskt! /ptr Quote
augile Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Kom att tänka på en sång som Monica framförde så bra: Underbart är kort. Alldeles för kort. *Snyft* Quote
Guest om.s Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Tyvärr verkar det som att en stora Svenska sångfågeln har avlidit under en lägenhetsbrand i natt. *sorg* \\K-man <{POST_SNAPBACK}> R.I.P Quote
Guest mikael Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Usch och fy . Det var verkligen inga roliga nyheter /Mikael Quote
Guest Jorma Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Jag hörde just på radin att det är bekräftat att det var Monica. Hon verkar att ha varit svårt sjuk dom senaste åren. Som hon själv sa för några år sedan i samband med en prisutdelning att Jag har inte ens kunnat sjunga i duschen på flera år". Jag har några fina plattor med henne bla. en med NHÖP som gick bort för några månader sedan och som är en av dom skivor som har snurrat ofta i spelaren här hemma och som kommer att göra det framöver också. Quote
Guest johan Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Monica Zetterlund var väl inte min favorit artist men hennes röst var nog en av dom finaste jag har hört. Helt befriad från vibrato var den. Tomhet o saknad är vad som känns Quote
BjörnJ Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Monica Z var helt enkelt bäst. Hennes röst var inte stor eller teknisk men otroligt musikalisk. Hon arbetade med alla de stora musikerna och scenartisterna. Hon sjöng, spelade teater, revyer och var med i filmer och var lika fantastisk varje gång. Hon var internationellt sett (och nationellt sett, för den delen) Sveriges främsta jazzsångerska genom tiderna. Som sagt var, hon var helt enkelt bäst. R.I.P. Quote
Recommended Posts