Amund Posted December 12, 2003 Posted December 12, 2003 Efter å ha hört och sedan köpt Hugh Masekela, tack vare ett tips från Robban(Klubben) så vill jag ha mera Är det någon som har några tips på liknande musik? Alltså lite blues/jazz i Afrikansk stil. Och för dom som inte har hört talas om Hugh Masekela så är det ett stooort tips! Live versionen av "Stimela" på skivan Hope är i mitt tycke helt sannslöst bra! Snacka om dynamik /Amund Quote
Timbre™ Posted December 12, 2003 Posted December 12, 2003 Då har du inte hört Richard Bona... Tre skivor - du kan beställa dom ohörda... :cool: Quote
Timbre™ Posted December 12, 2003 Posted December 12, 2003 Salif Keita har givit ut en del musik genom åren... Mycket är tröttsamt men detta album kan jag rekommendera. Ordet dynamik får en ny innebörd... Quote
Amund Posted December 12, 2003 Author Posted December 12, 2003 Tackar för dom snabba tipsen. Nu har jag litat på dig och beställt alla fyra albumen ohörda . Min egen julklapp /Amund Quote
Recommended Posts