Guest om.s Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Denne skiva ble kjøpt for 20,- i helgen, brukt på noen rea. Har ingen erfaring med gruppa fra før, men etter diverse gjennomlyttinger bare vokser og vokser dette. Kaller denne skiva fra 93 ett av mine bedre kjøp på veldig lenge, og tenker ikke bare da på pris Tror jeg våger en anbefalelse...... Noen som har mer el fler anbefalinger om/av CC?..... Quote
Tux Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 August and everything after är en riktigt bra platta som innehåller många stora låtar. Kan dock emellanåt låta lite stelt och tråkigt. Detta var en av mina absoluta favoritplattor tills dess att jag såg CC live på cirkus i stockholm. Efter det konsertbesöket så falnade intresset för skivan lite då jag insåg hur bra CC är som liveband. Gillar man dem på skiva måste man gå och se dem live. det är en upplevelse för livet. Andra riktigt bra plattor med CC som varje musikälskade med självaktning bör ha är: Recovering the satellites, This desert life och slutligen Across a wire, live in New York. Liveskivan ger goda varianter av riktigt bra låtar. Den senaste, Hard Candy är också bra men kanske inte riktigt i klass med August and everyting after enligt min mening. Mvh Pontus Quote
Nitram Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Kan rekomendera liveskivan Across A Wire: Live In New York City... riktigt bra tycker jag. Quote
Mattias Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Nya grejer för mig och därmed undrar jag. Vad är det för typ av musik? /Mattias Quote
Guest om.s Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Tux og Nitram, takker for hyggelige innspill, har "this desert life" og "recovering the satelites" på vei i posten. Skal ta med live skiva på neste bestilling Quote
Guest om.s Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Nya grejer för mig och därmed undrar jag. Vad är det för typ av musik? /Mattias <{POST_SNAPBACK}> Kanskje de andre klarer det bedre enn meg, men jeg prøver: En folk-rock blanding hvor vokalisten til tider gir meg assosiasjoner på "Crash test dummies", ispedd mandoliner, hammond B-3, og mye gitarer. Perkusjonen er nydelig med flott koring innimellom. Siden dette er min første plate av dem så kan jeg ikke si så mye om resten av deres utgivelser (enda .......) Men den rører ved de litt melankolske sidene ved meg :cool: , fantastiske tekster, synes jeg som reflekterer de forskjellige aspektene ved menneskers liv. Sjelden jeg kommer over slike grupper i denne musikk sjangeren som fanger like bra.... Quote
Recommended Posts