Jump to content

BAT:en ut, uppgradering in....


Guest Rydberg

Recommended Posts

Spelaren står förresten på 3 st BDR-koner, får skaffa tre puckar också 

Ska du börja med tweaks nu alltså? ;)

Härnäst blir det väl nätkablar och hela fedderullan.

Ytterst trevlig julklapp du har skaffat till dig själv måste jag säga. Vi får allt ha en lyssningstund när det har lugnat ner sig lite :)

Förresten, hur ser fjärrkontrollen ut?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

Fin fin julklapp måste jag säga =)

Nej, några tweaks har jag inte börjat med, fundera på tre puckar då det skulle se snyggt ut ihop med konerna, är skeptisk till om det påverkar överhuvudtaget, skulle blir MYCKET förvånad om de gjorde det om vi säger så. :D

Fjärren är tyvärr inte lika snygg som spelaren utan är gjord av plast medn har bre layout. Ska tydligen finnas en mer avancerad metallfjärr att köpa men denna duger fint till mig.

Dessvärre kommer jag att ha väldigt fullt, skulle kanske funka på söndag den 21 dock.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

Jag gillar designen skarpt, den kanske är lite för mycket dock :?: Det ger sig om några veckor.

Men fan va bra den låter sen då, BAT! släng dig i väggen! :app:

Link to comment
Share on other sites

Det där var en uppgradering tycker jag. BAT cd spelare är ju ingen dålig spelare men AA är ju faktiskt en bättre spelare helt klart. Har du sålt meridian spelaren också. Hur tror du att Gryphon spelaren står sig mot Audio Aero. En liten sten till så är den komplett och då kan du inte komma så mycket längre på stegen över digitala produkter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

Ja den är klart bättre än BAT:en, iof var der 20bits versionen och inte den nyaste 24-bits som jag hade. Meridian spelaren (den andra i raden) ska skickas till Gtb så snart som möjligt.

Gryphon Adagio är en förbaskat bra spelare men det känns som om denna är några strå vassare, den spelar iallafall annorlunda jämfört med Adagion. Hur den står sig mot Mikadon har jag ingen aning om.

Sten :?: :cool: Du menar väl inte en shakti?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

Matrixen> Nej jag har inte testat att köra den som försteg än, har ingen vettig rca kabel hemma.

Hsivp> Hoppas verkligen att jag gjort ett bra val, mycket nöjd än sålänge! :)

The inside storry är på G folks!! :D (var ju tvungen att kolla innanmätet också)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

Audio Aero Capitole mkII, the inside story!

Varför inte börja vid driven. Denna består av ett fjäderupphängt Philips CDPRO2 som är byggt i en centemeter tjock gjuten aluminimum platta. Notera fjädrarna och skummgummi upphängningen.

AA_inside_10.JPG

AA_inside_03.JPG

AA_inside_09.JPG

En nätdel måste ju spelaren också ha. Här ser vi den överdimensionerade och reglerade nätdelen.

AA_inside_04.JPG

AA_inside_11.JPG

Utgångsteget i cdspelaren är byggt bland annat runt ett minirör, 6021W, som har en livstid på över 10000 timmar.

AA_inside_07.JPG

Här ser man tydligt att man både använder sig av hålmonterade såväl som av ytskicktsmonterade komponenter.

AA_inside_06.JPG

Själva hjärtat i den här cdspelaren och det som gör den speciell är en 32 bit:ars SHARC DSP som räknar fram en 24 bit/96 kHz signal som den sedan matar 24 bit / 192 kHz DAC:arna med.

AA_inside_08.JPG

AA_inside_05.JPG

Spelaren ser ut lite som en dator inne och den är också mycket avancerad. Rätt kul med ett par rör där också, ser lite bortkomna ut kanske :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

Allt :) De är ju lite av samma karaktär, båda har en fin värme och ett icke påträngande spelsett. AA splar dock mer detaljerat, bättre driv etc nu är ju säkert 24 bit versionen av BAT:en bättre. Det är helt enkelt löjligt bra, nu får jag bara uppdatera högtalarna också och kanske ett fett slutsteg skulle sitta fint, AA:n har ju inbyggt försteg så det är bara att köra på. :)

Link to comment
Share on other sites

Ställer frågan därför att jag har precis ställt undan BATs försteg och är tillbaka i Accuphasesvängen.

Jösses, C-290V är bättre på det mesta... :o Driv och basåtergivning inte minst!

Fladdermusen har en fantastisk värme, luftighet och lugn, men det har även C-290V. Ofattbart att försteg kan påverka så mycket... :o

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...