Jump to content

BAT:en ut, uppgradering in....


Guest Rydberg

Recommended Posts

Guest Rydberg

En suddig bild på baksidan, många in och utgångar var det. Digital in i form av BNC, Coax RCA, Toslink, AT&T, AES/EBU. Digital ut i from BNC. Analoga utgångar i form av RCA och XLR, båda variabla och man kan därför med fördel använda spelaren som försteg.

baksida.JPG

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

Har du thalian? Den ska tyligen var väldigt bra den också. Jag ville ha lite mjukare mer analogt ljud utan att förlora upplösning och det måste jag säga att denna spelaren lyckas med. Även närvarokänslan är extremt bra.

Link to comment
Share on other sites

Jo spelar på senaste modellen av thalian. Den låter också "analogt" (sliten klyscha :app: ) men kan helt instämma med de preferenser du nämnde. En spelare ska inte pocka på uppmärksamheten direkt med wow.. den där toppen var detaljerad.... typ

För mig är det verkligen att ha "hittat hem" :) och verkar som att du är inne på samma linje. Om Capitolens inbyggda försteg är bra så kanske det är läge för dig att prova på anteilleon sedan.... :mm:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

Sampix> Killen som hade denna hade jämför med en dCS kombi och fördrog denna :mm: Tror det är lite frågan om tycke och smak. Kan redan nu säga att denna cdspelare är otroligt bra. :)

s.m.f> Jo det inbyggda försteget ska var riktigt bra (lämnar 5v rms) så ett Antileon är jag inte helt främmande för att inskaffa. Det får dock bli om ett bra tag då kassan är på minus sidan just nu :black::D (fattig student duvet)

Link to comment
Share on other sites

Den ser ut att trivas! Nu finns det väl absolut ingen anledning att byta.

En hifi person från Göteborg köpte denna, då det var den enda CD spelaren som dög. Det var alltså hans premiär CD spelare :D

Försteget i den var klart bättre än hans mcIntoch försteg, enligt honom själv.

Har de höjt priset eller är det någon specialvariant. Det sista jag hörde var 65k?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

Jo som sagt, den låter faktikst helt ok! :)

Priset varierade tydigen lite fram å tillbaka, pondera tog 70,5k men den har säkert sålts billigare. Jag köpte denna beg men den är absolut som ny och med senaste mjukvaran.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg
Hur verkar den fungera? Andas den kvalité, jag tänker på mekaniska oljud eller småbuggar i mjukvara, har du märkt nåt sånt?

Spelaren ser väldigt fin ut, är det nån som importerar märket till Sverige?

Nej, när spelaren spelar är det mekaniskt knäpptyst. Mjukvaran verkar funka kanon också, tydlige så var tidigare versioner väldigt buggiga. Det har kommit ut ytterligare ett mjukvara helt nyligen och den är på väg från frankrike så den får jag väl om ett par veckor.

Link to comment
Share on other sites

Trevligt om man kan uppdatera spelaren själv. Kommer nya mjukvaran på en cd eller är det nåt chip man byter i spelaren, kopplar man in datorn eller hur går det till?

Meridian är smidig med nedladdning på internet och sen bara ladda in i spelaren mha datorn.

dCS är lite enklare för användare utan datorvana, bara stoppa i en cd i transporten och följa några enkla instruktioner så är det klart! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...