Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag söker en skiva som jag hörde på radio i något av deras förnämliga skivprogram. Jag vet inte vad skivan heter men en av musikerna på skivan var Jan Garbarek och det förekom något slags sång eller textlös sång. Möjligen kunde det vara på samiska och det jag vet om skivan är att det är en ECM inspelning som är gjord i Norge.

Guest om.s
Posted
Jag söker en skiva som jag hörde på radio i något av deras förnämliga skivprogram. Jag vet inte vad skivan heter men en av musikerna på skivan var Jan Garbarek och det förekom något slags sång eller textlös sång. Möjligen kunde det vara på samiska och det jag vet om skivan är att det är en ECM inspelning som är gjord i Norge.

Slik du beskriver dette kommer det opp to skiver fra Jan Garbarek som kan muligens passe, "I took up the runes" fra 1990, med innslag av blandt annet samisk joik.

ECM 1419

Det kan også være "visible world" fra 1996, denne har innslag fra/om Apache indianerene, samt noen andre kutt fra div film og video produksjon.

ECM 1585

Begge skivene kan man regne som mer enn trygge kjøp, anbefales om man liker moderne nordisk jazz med folke musikk innslag :)

Guest Audio Concept
Posted

GCS,

det kan också vara "TWELVE MOONS" där Marie Boine är med.

Ps. Alla nämnda skivor finns hemma... :-)

mvh, Robert

Guest om.s
Posted
GCS,

det kan också vara "TWELVE MOONS" där Marie Boine är med.

Ps. Alla nämnda skivor finns hemma... :-)

mvh, Robert

Dette har du rett i :), glemte denne, står også hjemme, men siden vi snakker om JG kan jeg anbefale "RITES" en 2.cd med en litt annen tilnärming, kor og orkester.

Veldig vakre er noen av de partiene på den cdèn, anbefales....