RENE Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 Jeg tog flyet torsdag kl 1145 fra billund sammen med artsound . Quote
RENE Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 Første lyt var ved magnepan sammen med Hegel . Der var ret ok lyd lidt stor bund , men godt . Quote
RENE Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 Et tysk rør mærke og jeg kan bare ikke huske hvad de hed , men spillet ret ok Quote
RENE Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 De store magnepan sammen med jR , der var meget dårlig lyd på det setup Quote
Engelholm Audio Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 Et tysk rør mærke og jeg kan bare ikke huske hvad de hed , men spillet ret ok <{POST_SNAPBACK}> Påminner starkt om Erik Anderssons nya konstruktioner! Det var mig en märklig uppställning av panelerna i bilden lite längre ner! Helt naket rum... :angry: Quote
Neodynium Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 Jo... mässor och knepiga uppställningar samt sisådär ljud verkar ju vara en trend över hela klotet! /Neo Quote
eliot Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 Rummen verkar i allmänhet vara större än hotellrummen i Kempinski Hotel Gravenbruch i Frankfurt ....i gengäld verkar de vara kalare och inte lika ombonade Quote
sork Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 Gällande de tyska rörstärkarna så kan man tycka att det är något från herr Andersson skapelse (iofs vet man ju inte ), men av att dömma av infon som ges på enjoythemusic.com så verkar det inte som om herr Andersson har något finger med i spelet Audion by Fischer, not to be mistaken with another company by nearly the same name, has been in the market for the past few decades and now produces their Preamp 6922 (€2,900, or €3,200 with MM or €3,600 with MC phono stage) proves five inputs and naturally uses a quad of 6922 tube for preamplification. The monoblock Mono 300B amplifiers seen on the floor (€5,200) share a separate external power supply (center), though you can decide to use a pair of them to achieve a separate power supply for each unit. A pair of 300B tubes operating in single ended produces 16 watts per channel. " Quote
RENE Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 De nye SF , men jeg synes nu ikke de lever op til hvad man ellers ser fra dette mærker man man krell En lille vel sub Quote
RENE Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 nice nice Såååå god lyd i dette rum sikke en bund og kontrol Jeg tro ikke de ved hvad de laver når de stille disse speaker op , de kunne lære noget af krells folk , dårlig lyd . Quote
RENE Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 Sonus faber Musica i svart var en ny variant... <{POST_SNAPBACK}> ja synd det foto ikke blev bedre , de er så flotte . Quote
Jan Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 Jeg så dig ikke Rene - men det var jo også gigantiske forhold i Tyskland. Mange spændende ting. Det mest vanvittige var nok Clear Audio Statement pladespilleren. Tæt på 500 kg og prisen omkring 1.000.000 kroner! Den bedste lyd og det bedste udseende løb de 3 piger her dog med.... Quote
RENE Posted May 9, 2005 Author Posted May 9, 2005 Jeg så dig ikke Rene - men det var jo også gigantiske forhold i Tyskland. Mange spændende ting. Det mest vanvittige var nok Clear Audio Statement pladespilleren. Tæt på 500 kg og prisen omkring 1.000.000 kroner! Den bedste lyd og det bedste udseende løb de 3 piger her dog med.... <{POST_SNAPBACK}> Ja det er stort , men var der nu hverdag fra de åbent til over lukke tid . Jeg gemmer bedste lyd til sidst Quote
eliot Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 Förstärkeriet är från Convergent Audio Technology i form av JL3 triod monoblocken (150W) och försteget SL1 Ultimate mk II med separat nätdel - den svarta lådan under försteget... Högtalarna är från tyska Ascendo. Hur lät det och vad för slags "fötter" är det som alla apparaterna står på Quote
sker Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 Har det kommit en ljusare trä modell av Cremona serien eller är det bara ljuset på bilderna som ger denna effekt? Quote
RENE Posted May 10, 2005 Author Posted May 10, 2005 Förstärkeriet är från Convergent Audio Technology i form av JL3 triod monoblocken (150W) och försteget SL1 Ultimate mk II med separat nätdel - den svarta lådan under försteget... Högtalarna är från tyska Ascendo. Hur lät det och vad för slags "fötter" är det som alla apparaterna står på <{POST_SNAPBACK}> ved det ikke går ikke så meget op i mærker mest lyden . Quote
eliot Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 ved det ikke går ikke så meget op i mærker mest lyden . Märkena kan vi hjälpa Dig med - men inte ljudet Quote
fredrik Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 Ser i alla fall ut som om Audio Aero använder sig av nätkablage från Virtual Dynamics. De är relativt grova... Quote
eliot Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 Jag fick med en Virtual Dynamics Power Three till mitt CAT försteg och det är de nätsladdar som Convergent rekommenderar. Orsaken till att jag fick en sådan nätsladd "på köpet" var tydligen att de tyckte att jag fick vänta lite extra på mitt försteg. De är som sagt grova och fyllda med järnfilspån eller något liknande och när jag bytte till svenska kontakter så fick jag vara försiktigt att inte spilla ut innandömmet Tyska generalagenten för CAT och Audio Aero är Berliner Highend-Vertrieb och de har också Walker Audio på programmet så jag skulle tro att apparaterna står på Walker Audio Valid Points Rene: Kul att se bilder från mässan //Eliot Tillägg: Det ser ut att vara Virtual Dynamics Power One PC Quote
RENE Posted May 10, 2005 Author Posted May 10, 2005 Hov glemte lige dette , henne ved krell sonus faber Vel standen kunne man se dette og det høre ikke hjemme sådan et sted . nok derfor SF og krell folk stod der heletiden Og det er jensen kommet over husk på jeg har 4 børn Quote
Recommended Posts